Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Mercedes - Benz CLS C257 350 299 KM
Mercedes - Benz CLS
Model CLS dostępny jest w ofercie Mercedesa od 2004 roku (debiut na salonie genewskim). To odpowiedz niemieckiej firmy na rodzącą się w Europie i USA modę na tzw. „czterodrzwiowe coupe”. Nadwozie auta określane jest mianem fastback - sylwetka przypomina sportowe coupe, auto ma jednak cztery drzwi, dzięki czemu pełnić może również rolę firmowej limuzyny do wożenia vipów.
W 2010 roku debiutowała druga generacja tego modelu, po 4 latach poddano ją liftingowi. Odświeżony samochód debiutował na salonie paryskim w 2014 roku.
Mercedes - Benz CLS C257
Mercedes CLS III generacji debiutował na salonie w Los Angeles w listopadzie 2017 roku, a w salonach pojawił się wiosną 2018 roku.
Wygląd samochodu nie stanowi większego zaskoczenia. Samochód nadal jest sprzedawany jako czterodrzwiowe coupe, chociaż oczywiście jest sedanem. Stylistycznie CLS nawiązuje do coupe oferowanych przez Mercedesa, czy to klasy C, E czy nawet S.
Mercedes CLS III generacji to duży samochód. Jego nadwozie ma 499 cm długości, 189 cm szerokości i 142 cm wysokości, a to wszystko przy rozstawi osi 294 cm.
Większych niespodzianek nie znajdziemy we wnętrzu nowego CLS-a. W oczy rzucają się dwa ekrany o przekątnej 12,3 cala każdy, które schowano za jedną taflą szkła. To rozwiązanie również znane z innych nowych modeli, jak klasa E czy S.
Całkowicie zmieniła się gama jednostek napędowych Mercedesa CLS. W momencie debiutu model był oferowany wyłącznie z trzylitrowymi, sześciocylindrowymi, rzędowymi silnikami i napędem na wszystkie koła 4Matic. Co ciekawe, Mercedes nie zrezygnował z silników Diesla. Na początek w gamie znalazły się dwie wersje z silnikami wysokoprężnymi: 350 d o mocy 286 KM i momencie 600 NM oraz 400 d o mocy 340 KM i momencie 700 Nm.
Początkową gamę uzupełnił silnik benzynowy - pod maskę CLS-a 450 trafi jednostka o mocy 367 KM i momencie 500 Nm. Wersja ta jest o tyle ciekawa, że silnik spalinowy jest wspomagany przez niewielką jednostkę elektryczną, która w momencie mocnego przyśpieszania generuje dodatkowe 22 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego. Technologia ta nosi nazwę EQ Boost.
Wszystkie Mercedesy CLS standardowo posiadają 48-voltową instalację elektryczną, a także światła LED, 18-calowe koła oraz szereg systemów bezpieczeństwa.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-02-21