Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Mercedes - Benz GLS X166 500 455 KM
Mercedes - Benz GLS
Model GLS, to gruntownie przestylizowany Mercedes GL, który przy okazji przeprowadzonego w 2015 roku liftingu, zyskał też nową nazwę. Zgodnie z nową nomenklaturą przydomek GL zarezerwowano dla aut uterenowionych. Następująca po nim litera odpowiada oznaczeniu klasy stosowanemu wśród samochodów osobowych. GLS jest więc terenowym odpowiednikiem prestiżowej klasy S.
W kwietniu 2019 roku na salonie w Nowym Jorku zaprezentowano drugą generację tego pojazdu.
Mercedes - Benz GLS X166
Model GLS I generacji to gruntownie przestylizowany Mercedes GL, który w 2015 roku, przy okazji liftingu, zyskał też nową nazwę. GLS jest terenowym odpowiednikiem prestiżowej klasy S.
Karoseria modelu GLS mierzy 5130 mm długości, 1934 mm szerokości i 1850 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi aż 3075 mm. W mieszczącym siedem osób wnętrzu znajdziemy przemodelowaną deskę rozdzielczą z nowym toutchpadem obsługującym system rozrywki i pokrętłami wyboru trybu jazdy w terenie.
Zupełnie nowa jest również, obszyta skórą, trójramienna kierownica. Oprócz pełnej listy elektronicznych systemów wspomagających kierowcę (jak np. aktywny tempomat, system neutralizacji wpływu bocznych podmuchów wiatru, czy system automatycznego hamowania), klienci – za dopłata – mogą zdecydować się na – poprawiający jakość powietrza w kabinie – system jonizacji.
Standardowo – za wyjątkiem AMG GLS63 – auta oferowane są z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Na liście opcji pojawił się reduktor i centralna blokada mechanizmu różnicowego.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-04-28