Mercedes - Benz GLS X167 580 489 KM
Mercedes - Benz GLS
Model GLS, to gruntownie przestylizowany Mercedes GL, który przy okazji przeprowadzonego w 2015 roku liftingu, zyskał też nową nazwę. Zgodnie z nową nomenklaturą przydomek GL zarezerwowano dla aut uterenowionych. Następująca po nim litera odpowiada oznaczeniu klasy stosowanemu wśród samochodów osobowych. GLS jest więc terenowym odpowiednikiem prestiżowej klasy S.
W kwietniu 2019 roku na salonie w Nowym Jorku zaprezentowano drugą generację tego pojazdu.
Mercedes - Benz GLS X167
II generacja Mercedesa GLS została zaprezentowana w kwietniu 2019 roku na salonie w Nowym Jorku.
Stylistycznie samochód wyraźnie nawiązuje do poprzednika, linia boczna wręcz wydaje się identyczna. Jednak nie należy się tym sugerować - samochód jest całkowicie nowy. Jego nadwozie mierzy aż 521 cm długości i 196 cm szerokości, zaś rozstaw osi to 313,5 cm, co oznacza, że jest o 8 cm dłuższy, o 3 cm szerszy i ma o 6 cm większy rozstaw osi niż poprzednia generacja.
Skąd takie rozmiary? Otóż od liftingu i zmiany nazwy GLS jest samochodem siedmioosobowym i niemal tak samo jest w przypadku drugiej generacji. Niemal, bowiem w drugim rzędzie można zamontować albo trzyosobową kanapę albo dwa niezależne fotele, co czyni z GLS-a auto sześcioosobowe.
Chcąc zapewnić osobom podróżującym w trzecim rzędzie siedzeń dużą ilość miejsca i wysoki komfort (fotele w ostatnim rzędzie mają ogrzewanie i trzecią strefę klimatyzacji) niemieccy inżynierowie zdecydowali się właśnie na takie potężne rozmiary.
Wybór opcji sześcioosobowej sprawia, że pasażerowie w drugim rzędzie mogą się poczuć jak w prawdziwej klasie S. Do dyspozycji dostają m.in. chowany w podłokietniku 7-calowy tablet, którym można sterować m.in. układem klimatyzacji czy masażem foteli. Inną opcją są dwa ekrany dotykowe o przekątnej 11,6 cala.
Większej niespodzianki nie ma z przodu - w Mercedesie GLS zastosowano znany już z innych nowych modeli niemieckiej marki dwuekranowy układ schowany pod jedną taflą szkła. Ekran przed kierowcą to tzw. wirtualne zegary, zaś na środku zamontowano dotykowy ekran o przekątnej 12,3 cala, stanowiący centrum zarządzania pokładowym systemem infotainment. Samym systemem można sterować również głosowo i ma on rozumieć język naturalny.
Standardowe wyposażenie Mercedesa GLS stanowi automatyczna przekładnia 9-biegowa, oparty o elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe napęd wszystkich kół 4MATIC oraz pneumatyczne zawieszenie.
Opcją jest natomiast system E-Active Body Control. Ma on na celu nie tylko poprawianie zdolności terenowych, ale również zapewnianie doskonałego komfortu (nawierzchnia jest skanowana kamerą i każde koło reaguje niezależnie na nierówności) oraz właściwości jezdnych (samochód potrafi przechylić się do środka zakrętu).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-01-12