Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
8.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
23 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
6.9 s.
Prędkość maksymalna
204 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Mini Clubman R55 1.6 S 175 KM
Mini Clubman
Mini Clubman to wersja kombi modelu Mini One. Samochód debiutował w 2008 roku. W stosunku do hatchbacka auto jest niemal 24 cm dłuższe i ma o 100 l większy bagażnik. Ciekawostkę stanowi fakt, że zamiast klapy bagażnika zastosowano otwierane na bok dwuskrzydłowe drzwi. Ponadto tylne (boczne) drzwi znajdziemy tylko z jednej strony.
Na salonie we Frankfurcie w 2015 roku zadebiutowała druga generacja Clubmana. Auto oparto oczywiście na kolejnej generacji hatchbacka, od którego Clubman jest o 27 cm dłuższy. Zachowano otwierane na boki drzwi bagażnika, natomiast zrezygnowano z kontrowersyjnego rozwiązania z asymetrycznymi drzwiami bocznymi. Nowa generacja posiada klasyczne dwie pary drzwi.
Mini Clubman R55
Auto jest identyczne z hatchbackiem do środkowego słupka. Różnice zaczynają się więc dopiero w tylnej części nadwozia. Clubman jest o 24 cm dłuższy, ma o 8 cm większy rozstaw osi, co wpłynęło na ilość miejsca na tylnej kanapie. Ciekawie rozwiązano dostęp do bagażnika, zamiast klasycznej, podnoszonej do góry klapy, zdecydowano się na parę otwieranych do boku drzwi.
Mini Clubman dostępny jest w tych samych wersjach co hatchback, a więc jako One, Cooper, Cooper S, Cooper D i John Cooper Works. Podstawowa różnica między nimi to różne jednostki napędowe.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-09-27