chceauto.pl
x

Mitsubishi ASX I 1.8 DID Mivec 150 KM

Mitsubishi ASX I 1.8 DID Mivec 150 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2013
Średnia cena
42 000 zł
Nadwozie
crossover
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1798 cm3
Silnik
diesel
Waga
1456 kg
Ładowność
604 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
150 KM
0-100 km/h
9.7 s.
V max
200 km/h
Zasięg
1050 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
6 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
38 zł
Zbiornik paliwa
63 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
215/65 R16
215/60 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
I
Bagażnik
393 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Mitsubishi ASX I 1.8 DID Mivec 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mitsubishi ASX I 1.8 DID Mivec 150 KMMitsubishi ASX I 1.8 DID Mivec 150 KMMitsubishi ASX I 1.8 DID Mivec 150 KMMitsubishi ASX I 1.8 DID Mivec 150 KMMitsubishi ASX I 1.8 DID Mivec 150 KM

Mitsubishi ASX I 1.8 DID Mivec 150 KM

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX to miejski crossover. Pierwsza generacja tego pojazdu debiutowała w 2010 roku i przetrwała w produkcji aż 11 lat, przechodząc przy tym aż trzy większe lub mniejsze liftingi. Samochód zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej GS, która została opracowana jeszcze w koncernie DaimlerChrysler przy współpracy Mitsubishi.

Przez lata dość mocno zmieniał się wygląd samochodu, jego wyposażenie czy stosowane jednostki napędowe.

W 2022 roku na rynek weszła druga generacja ASX-a. Samochód jest kopią Renault Captur, oba pojazdy różnią się tylko logiem.

Renault Captur i Mitusbishi ASX zostały zbudowany na platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi i oferują identyczną gamę układów napędowych. Obejmuje ona pełną hybrydę (HEV) i miękką hybrydę (Mild Hybrid).

W zależności od silnika dostępne są przekładnie manualne lub dwusprzęgłowe. W odróżnieniu od ASX I generacji, samochód posiada wyłącznie przedni napęd.


Mitsubishi ASX I

Mitsubishi ASX pierwszej generacji zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej wykorzystywanej przez te pojazdy (oznaczonej jako GS, jest to konstrukcja opracowana jeszcze w koncernie DaimlerChrysler przy współpracy Mitsubishi, a wykorzystywana m.in. w Dodge'u Journey czy jego europejskim wcieleniu, czyli Fiacie Freemoncie, ale także Jeepach Patriot i Compass oraz drugiej generacji Outlandera).

Dążąc do obniżenia kosztów produkcji, Mitsubishi starało się zunifikować model z Outlanderem i w dużym stopniu się to udało - aż 70 procent części w obu modelach jest takich samych.

W Europie Mitsubishi ASX jest oferowane z benzynowym silnikiem 1.6 Mivec oraz dieslami 1.8 i 2.2 DID. Poza Starym Kontynentem oferowane są również auta z benzynowymi silnikami 1.8 i 2.0 (ten ostatni mógł napędzać cztery koła).

Wybierając samochód z silnikiem Diesla trzeba zdawać sobie sprawę z kilku rzeczy. Przede wszystkim silnik 1.8 DID to konstrukcja własna Mitsubishi o niespotykanie niskim stopniu sprężania (1:15) oraz zmiennych fazach rozrządu (to pierwsze takie rozwiązanie w samochodzie osobowym).

Silnik ten cieszy się opinią bezawaryjnego, ale osprzęt jednak podlega naturalnemu zużyciu, a ponieważ jednostka ta nie jest stosowana w innych modelach, to trudno jest o zamienniki. Ponadto ceny w serwisach Mitsubishi potrafią przyprawić o ból głowy (np. wtryskiwacz Denso kosztuje ponad 2 tys. zł, wymiana dwumasowego koła zamachowego - poza ASO - to koszt ok. 5 tys. zł).

Z kolei jednostka 2.2 DID montowana w Mitsubishi ASX pochodzi od Peugeota (współpraca z PSA była zresztą szersza, klonami ASX-a są Peugeot 4008 i Citroen C4 Aircross), jednak ze względu na dużą pojemność (stawka akcyzy) silnik ten nie był chętnie kupowany.

Niestety, jeśli ktoś szuka ASX-a z napędem 4x4 (w modelu tym zastosowano rozwiązanie oparte na elektronicznie sterowanym sprzęgle, załączającym napęd tylnej osi po wykryciu poślizgu kół przednich) będzie zmuszony wybrać wersję wysokoprężną, bowiem silnik 1.6 Mivec (dostępny był wyłącznie w samochodach przednionapędowych.

Największym problemem Mitsubishi ASX okazuje się jednak... korozja. To wprost niewiarygodne, jeśli weźmie się pod uwagę względnie krótki staż rynkowy tego modelu. Rdza atakuje głównie klapę bagażnika i tylne błotniki. Co gorsza, robi to podstępnie od spodu, a więc klasyczne oględziny przedzakupowe raczej nie ujawnią problemu...

Najwyraźniej jednak Mitsubishi poskąpiło ASX-owi zabezpieczenia antykorozyjnego. Po zakupie warto zabezpieczyć podwozie konserwacją.

Oferta rynkowa używanych Mitsubishi ASX obejmuje zarówno auta tańsze, z silnikiem benzynowym, jak i droższe, z jednostką 1.8 DID i napędem wszystkich kół, przy czym te ostatnie najczęściej są sprowadzane i często mają za sobą naprawy powypadkowe.

Wyposażenie ASX-a jest... przeciętne. Znajdziemy klimatyzację czy pełną "elektrykę" oraz ESP ale już fabryczne nawigacja jest raczej rarytasem.

Wiosną 2019 roku ASX został poddany dużemu liftingowi. Samochód otrzymał całkowicie nowy przód, który nawiązuje do większego Outlandera.

Masywny zderzak obejmuje cały centralny przedni pas z obu stron, a kwadratowe poziome i pionowe elementy grilla, oraz osłona pod zderzakiem mają podkreślać siłę i solidność. Nowa stylizacja sprawia, że maska jest bardziej pochylona, dzięki czemu poprawiła się widoczność z przodu. Charakterystyczne reflektory LED, z kierunkowskazami i światłami przeciwmgielnymi umieszczonymi przy krawędzi zderzaka, podkreślają stylizację typową dla samochodów Mitsubishi.

W tylnej części nadwozia Mitsubishi ASX zastosowano zestaw lamp LED (z wyjątkiem kierunkowskazów), który rozciąga się na całej szerokości samochodu.

Zmodernizowany ASX otrzymał układ napędowy znany z Outlandera. Na rynkach europejskich model będzie oferowany z benzynowym 16-zaworowym silnikiem MIVEC o pojemności 2 litrów, współpracującym z pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub z bezstopniową skrzynią automatyczną INVECS-III CVT (z trybem sportowym). Dostępne będą wersje z napędem na oś przednią oraz na cztery koła.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-12-28

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Mitsubishi ASX po liftingu. Polskie ceny2024-09-04Nowe Mitsubishi ASX z francuskimi silnikami2022-06-10Mitsubishi ASX nowej generacji2022-01-27Mitsubishi ASX Insport2020-06-16Zmodernizowane Mitsubishi ASX już w Polsce. Ceny2019-09-30Mitsubishi ASX po dużych zmianach2019-02-12

Mitsubishi ASX CRASHTEST

Mitsubishi ASX - AKCJE NAWROTOWE

2013-07-03Niektóre samochody marki Mitsubishi ASX (GA1W, GA6W), wyprodukowane przed 27 marca 2011 r., mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

Na skutek błędnego procesu produkcyjnego w trakcie montażu panoramicznego przeszklonego dachu, mogło dojść do niewłaściwego zespolenia szklanej płyty dachu z metalową ramą nadwozia. Może to prowadzić do przecieków wody do wnętrza pojazdu oraz wzrostu hałasu w czasie jazdy. W skrajnej sytuacji, na skutek rozwarstwienia się kleju montażowego, może dojść do całkowitego odklejenia się szklanej płyty dachu od nadwozia samochodu.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 113 samochodów marki Mitsubishi ASX (GA1W, GA6W). Lista numerów VIN w załączniku.

plik pdf

Mitsubishi ASX I 1.8 DID Mivec 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Mini Countryman

Mini Countryman

2.0 D 143 KM diesel2013crossoverręcznaprzedni
cena średnia 46 000 zł
OCENY
Dostępność
Hyundai ix35

Hyundai ix35

2.0 CRDI 136 KM diesel2013crossoverręcznaprzedni
cena średnia 42 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 3008

Peugeot 3008

2.0 HDI 150 KM diesel2013crossoverręcznaprzedni
cena średnia 36 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz GLA

Mercedes GLA

200 CDI 136 KM diesel2013crossoverręcznaprzedni
cena średnia 58 000 zł
OCENY
Dostępność
Kia Sportage

Kia Sportage

2.0 CRDi 136 KM diesel2013crossoverręcznaprzedni
cena średnia 39 000 zł
OCENY
Dostępność
Skoda Yeti

Skoda Yeti

2.0 TDI 140 KM diesel2013crossoverręcznaprzedni
cena średnia 38 000 zł
OCENY
Dostępność

Mitsubishi ASX I 1.8 DID Mivec 150 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS