chceauto.pl
x

Mitsubishi Colt VI 1.5 109 KM

Mitsubishi Colt VI 1.5 109 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2007
Średnia cena
15 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1499 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
109 KM
0-100 km/h
9.8 s.
V max
190 km/h

KOSZTY

Spalanie
6.1 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
39 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
53 na 120 sklasyfikowanych
Awaryjność
9.1%
Średni przebieg
57 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
B
Bagażnik
186 litrówTo nie bagażnik, a miejsce na nieduże zakupy
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
15000 km czyli po 10 miesiącach
Zużycie paliwa
7.3 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
19 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.8 s.
Prędkość maksymalna
173 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Mitsubishi Colt VI 1.5 109 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mitsubishi Colt VI 1.5 109 KMMitsubishi Colt VI 1.5 109 KMMitsubishi Colt VI 1.5 109 KMMitsubishi Colt VI 1.5 109 KMMitsubishi Colt VI 1.5 109 KM

Mitsubishi Colt VI 1.5 109 KM

Mitsubishi Colt

Mitsubishi Colt to jeden z dłużej produkowanych modeli tego japońskiego producenta. Pierwszy samochód o tej nazwie pojawił się w 1978 roku. Aż do 1996 roku Colt stanowił skróconą, trzydrzwiową wersję Lancera. Dopiero piąta generacja Colta, która produkowana była w w latach 1996 - 2003 zaczęła ewoluować w osobny model.
Przełomem okazała się generacji szósta, którą produkowano w latach 2004 - 2008. Ten samochód po raz pierwszy nie miał nic wspólnego z Lancerem i klasyfikowano go jako pojazd segmentu B. W odróżnieniu od starszych modeli produkowany był nie w Japonii, ale w Holandii. Od 2008 roku w produkcji znajduje się siódma generacja Colta.

Mitsubishi Colt VI

Mitsubishi Colt VI debiutował w 2004 roku, a jego produkcję zakończono w roku 2008. Model ten zaprojektowany został w Europie, z myślą o europejskich klientach, a jego produkcja odbywała się w Holandii. Samochód jest blisko spokrewniony ze Smartem Forfour - wspólna jest m.in. płyta podłogowa, oba modele produkowano w tej samej fabryce.

Podstawowa wersja Colta jest miejskim samochodem z nadwoziem hatchback. Warto jednak wspomnieć, że na niektórych rynkach model ten był dostępny również jako kombi o nazwie Colt Plus, ponadto od 2006 roku oferowano funcara o nazwie CZC, który charakteryzował się elektrycznie składanym sztywnym dachem (we wnętrzu mieściły się dwie osoby dorosłe i dwoje dzieci). Niestety, właśnie ów sztywny dach sprawił, że auto stylistycznie nie zachwycało, konieczne stało się mocne wydłużenie tylnej części, przez co zachwiane zostały proporcje. W efekcie model ten sprzedawał się słabo.

Wnętrze Colta nie jest przesadnie obszerne, aczkolwiek do miejskiej eksploatacji - wystarczające (zdecydowanie bardziej ciasno jest na tylnej kanapie). Plus należy przyznać za wysokie nadwozie, dzięki czemu nie brakuje miejsca na głowy.

Auto generalnie należy pochwalić za jakość wykonania i bezawaryjność, aczkolwiek zdarzają się drobne, lecz denerwujące usterki. Akcja serwisowa obejmowała otwierający się schowek oraz obicia fotela kierowcy. Ponadto zawieszenie (z przodu - kolumny McPhersona, z tyłu belka skrętna) jest głośne, wnętrze wydaje trzaski, czasem stosunkowo szybko wymiany wymagają tylne amortyzatory, zdarzają się usterki układu elektrycznego, często przepalają się żarówki.

W porównaniu do poprzednich generacji znacznej poprawie uległo zabezpieczenie antykorozyjne. Na bezwypadkowych egzemplarzach rdza nie ma prawa się pojawić.

W Europie Colta VI sprzedawano z silnikami benzynowymi, które są wspólną konstrukcją Mitsubishi i nieistniejącego już koncernu DaimlerChrysler, oraz pochodzącym od Mercedesa (Daimlera) dieslem o pojemności 1.5 l. Ta ostatnia jednostka nie była sprzedawana w Polsce, co nie znaczy, że nie jest dostępna na rynku wtórnym. Jak w przypadku większości silników wysokoprężnych, trzeba liczyć się ze zużyciem eksploatacyjnym osprzętu - turbosprężarki czy wtryskiwaczy.

Rzadko pojawia się w ogłoszeniach sportowa wersja Colta o nazwie RCZ. Samochód napędzany był silnikiem benzynowym o pojemności 1.5, który dzięki doładowaniu dysponował mocą 150 KM. Auto charakteryzowało się trzydrzwiowym nadwoziem, pakietem ospojlerowania, sztywniejszym zawieszeniem i homologacją na 4 osoby - z tyłu zastosowano dwa fotele zamiast trzyosobowej kanapy.

"Zwykłe" silniki benzynowe (1.3 i 1.5) to niezawodne i niewymagające jednostki, których rozrząd oparto na bezobsługowym łańcuchu. W warunkach miejskich zwykle zużywają około 7 litrów paliwa na 100 km. Minimalnie mniejszym zużyciem paliwa, ale i znacznie gorszymi osiągami cechują się samochody napędzane trzycylindrowymi jednostkami 1.1. Jeśli chodzi o usterki silników benzynowych to czasem współpracy odmawia osprzęt: cewki zapłonowe czy przepustnica, a także alternator.

Wszystkie jednostki napędowe standardowo współpracują z pięciobiegową skrzynią manualną. Opcjonalnie dostępna była skrzynia automatyczna o sześciu przełożeniach.

Zła wiadomość jest taka, że ceny części zamiennych w serwisach Mitsubishi są wysokie, a niewielka podaż Colta VI sprawia, że nie zawsze dostępne są zamienniki. Na szczęście wizyty w serwisach najczęściej ograniczają się do przeglądów i wymiany materiałów eksploatacyjnych. Jeśli jednak już dojdzie do awarii, to można się nieprzyjemnie rozczarować...

Większość egzemplarzy Colta VI na rynku wtórnym pochodzi z polskich salonów, wobec czego ma udokumentowaną historię serwisową. Wyposażenie, jak na miejski samochód, nie jest złe i obejmuje m.in. przynajmniej manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby przednie i dwie poduszki powietrzne.

Pewnym utrudnieniem w zakupie używanego Colta VI może być fakt, że model ten w salonach kosztował dużo, przez co nie cieszył się wielką popularnością. Z tego względu podaż egzemplarzy używanych również jest ograniczona.

W 2008 roku pojawił się nowy Colt. Technicznie oparty na poprzedniku otrzymał nieco zmienione wnętrze oraz całkowicie nowy przód, nawiązujący do innych modeli marki, z osłoną chłodnicy typu Jet Fighter. Ponieważ rozwiązania techniczne pozostały niezmieniona, podobnie jak linia boczna, to często pojazd ten określa się jako wersję poliftingową, a nie nową generację.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-01-02

Wersje

Mitsubishi Colt 1.0 Instyle – miejski bestseller zaczerpnięty od Renault2024-06-16Będzie nowy Mitsubishi Colt2022-04-05Mitsubishi Colt VII generacji to kopia Renault Clio2023-06-14Mitsubishi Colt powróci. Będzie kopią Renault Clio2023-04-12Mitsubishi Space Star. Ceny2014-09-05Używane: Mitsubishi Colt VI2013-12-31

Mitsubishi Colt CRASHTEST

Mitsubishi Colt - AKCJE NAWROTOWE

2012-02-02Samochody Mitsubishi Colt (Z30), 3- i 5-drzwiowy, z roku modelowego 2011 i 2012, wyprodukowane na rynek europejski, mogą powodować zagrożenia dla użytkowników.

Przedsiębiorca poinformował, że w ww. samochodach Mitsubishi Colt na skutek błędu w procesie technologicznym podczas produkcji uszczelki do nakrętki mocującej pompy paliwa, w materiale mogły pozostać pęcherzyki powietrza. W przypadku, gdy pęcherzyki byłyby zbyt duże, w materiale mogłyby powstać pęknięcia w trakcie dokręcania nakrętki mocującej pompy paliwa, w wyniku czego istnieje prawdopodobieństwo wydostania się oparów paliwa ze zbiornika.

plik pdf

Ogłoszenia

Mitsubishi Colt

Mitsubishi Colt

lubelskie

11 900 zł

Mitsubishi Colt VI 1.5 109 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Mazda 2

Mazda 2

1.5 103 KM benzyna2007hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 13 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Fiesta

Ford Fiesta

1.6 100 KM benzyna2007hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C3

Citroen C3

1.6 110 KM benzyna2007hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 13 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Clio

Renault Clio

1.6 110 KM benzyna2007hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 13 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

1.6 105 KM benzyna2007hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
Skoda Fabia

Skoda Fabia

2.0 115 KM benzyna2007hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność

Mitsubishi Colt VI 1.5 109 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS