Nissan Leaf I 24kWh 110 KM
Nissan Leaf
Nissan Leaf był jednym z pierwszych modeli o napędzie wyłącznie elektrycznym dostępnym w sprzedaży. Samochód ten zdobył tytuł Car of the Year 2011. Entuzjastycznie przyjęte przez dziennikarzy motoryzacyjnych auto początkowo nie spotkało się z ciepłym przyjęciem przez kierowców, a sprzedaż ograniczała się głównie do instytucji oraz rynku japońskiej i amerykańskiego.
Nissan Leaf I
W 2013 roku samochód poddano modernizacji, zwiększono nieco zasięg (nawet do 200 km) i skrócono czas ładowania. Ponadto uruchomiono produkcję w Europie, w zakładzie Nissana w Sunderland (wcześniej auto produkowano w USA i Japonii), w tym samym roku Leaf pojawił się oficjalnie w polskiej sieci dilerskiej Nissana.
W 2015 roku Nissana Leaf poddano kolejnym usprawnieniom. M.in. pojawił się nowy system infotainment, jednak największą nowością były akumulatory o pojemności zwiększonej z 24 do 30 kWh. Zmodernizowana wersja trafiła na rynek na początku 2016 roku.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-11-15