BMW zaprezentowało dziś nową serię 5 w wersji Touring, czyli kombi.
Tak samo, jak sedan, kombi – typoszereg G31 – bazuje na nowej platformie wykorzystującej lekkie materiały konstrukcyjne. Przykładowo – podłużnice i tylna klapa wykonane zostały z aluminium.
BMW 5 Touring G31
Stylistom udało się zachować „czystość” linii pojazdu. Bagażnik ma teraz pojemność 570 l. Po złożeniu – dzielonych w proporcji 40:20:40 – oparć tylnej kanapy pojemność przestrzeni ładunkowej wzrasta do 1700 l. Maksymalna ładowność auta to – w zależności od wersji – między 720 a 730 km. Maksymalne obciążenie bagażnika to 120 kg. Na liście wyposażenia standardowego znalazło się m.in. pneumatyczne, samopoziomujące się, zawieszenie tylnej osi.
BMW 5 Touring G31
W momencie debiutu rynkowego (czerwiec bieżącego roku) do wyboru będą cztery jednostki napędowe. Wszystkie mają podwójne doładowanie TwinPowerTurbo i bezpośredni wtrysk paliwa. Standardowym wyposażeniem jest również ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów Steptronic. Najsłabsza wersja - BMW 530i Touring – ma pod maską benzynowe R4 o pojemności 2,0 l. Silnik osiąga 252 KM (w zakresie 5200-6500 obr./min) i może pochwalić się maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm (1450-4800 obr./min). Sprint do 100 km/h zajmuje 6,5 s. Prędkość maksymalna to 250 km/h.
BMW 5 Touring G31
W cennikach pojawi się też benzynowa jednostka R6 (3,0 l). Wyposażone w nią BMW 540i xDrive Touring dysponuje mocą 340 KM (5500-6500 obr./min) i rozwija maksymalny moment obrotowy 450 Nm (1380-5200 obr./min). Napęd 4x4 (w standardzie) przekłada się na sprint do 100 km/h w 5,1 s. Prędkość maksymalna to 250 km/h.
Do wyboru będą też dwie wersje z silnikami Diesla. Słabsza – 520d – wyposażona jest w silnik R4 2,0 l rozwijający 190 KM (4000 obr./min) i 400 Nm (1750-2500 obr./min). To wystarcza, by przyspieszać do 100 km/h w 8 s i osiągać 230 km/h.
BMW 5 Touring G31
Mocniejsza – 530d Touring – ma pod maską R6 o pojemności 3,0 l. Moc 265 KM (4000 obr/min) i maksymalny moment obrotowy 620 Nm (2000-2500 obr./min) zapewniają świetne osiągi. Odmiana z napędem na tył osiąga setkę po 5,8 s. Wersja xDrive (opcja) w 5,6. W obu przypadkach prędkość maksymalna to 250 km/h. Każdy z silników wysokoprężnych – oczywiście w cyklu pomiarowym – zdaniem producenta zużywa średnio ok. 5 l oleju napędowego na 100 km.