Opel Karl 1.0 75 KM
Auto z pogranicza segmentów A i B otrzymało nazwę Karl - od imienia syna założyciela marki - Adama Opla. Pięciodrzwiowa karoseria mierzy 3,68 m długości. W kształtach nadwozia bez trudu dostrzeżemy nawiązania do Corsy. Klienci mają do wyboru dziesięć wariantów kolorystycznych oraz kilka odmian stalowych i aluminiowych kół w rozmiarze od 14 do 16 cali. Pod maską znajdziemy benzynowy silnik 1,0 l Ecotec o trzech cylindrach. Jednostka rozwija moc 75 KM i współpracuje z ręczną przekładnią o pięciu przełożeniach.
Na liście wyposażenia standardowego znalazły się m.in systemy ESP, ABS (z elektronicznym rozdziałem siły hamowania) oraz system wspomagania ruszania na wzniesieniu. Jako opcja oferowane są chociażby czujniki parkowania, system ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu oraz takie "luksusy", jak podgrzewana kierownica i panoramiczny dach. Wzorem samochodów marki Fiat nowy Opel Karl otrzymał również dwustopniowe, elektryczne wspomaganie kierownicy z funkcją "city".
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-10-07