chceauto.pl
x

Peugeot 308 III 1.2 PureTech 130 KM

Peugeot 308 III 1.2 PureTech 130 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2022
Średnia cena
84 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1199 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1291 kg
Ładowność
589 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
130 KM
0-100 km/h
9.7 s.
V max
210 km/h
Zasięg
680 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7.6 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
49 zł
Zbiornik paliwa
52 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
205/55 R16
225/45 R17
225/40 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
C
Bagażnik
412 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Peugeot 308 III 1.2 PureTech 130 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot 308 III 1.2 PureTech 130 KMPeugeot 308 III 1.2 PureTech 130 KMPeugeot 308 III 1.2 PureTech 130 KMPeugeot 308 III 1.2 PureTech 130 KMPeugeot 308 III 1.2 PureTech 130 KMPeugeot 308 III 1.2 PureTech 130 KMPeugeot 308 III 1.2 PureTech 130 KMPeugeot 308 III 1.2 PureTech 130 KMPeugeot 308 III 1.2 PureTech 130 KMPeugeot 308 III 1.2 PureTech 130 KMPeugeot 308 III 1.2 PureTech 130 KMPeugeot 308 III 1.2 PureTech 130 KMPeugeot 308 III 1.2 PureTech 130 KMPeugeot 308 III 1.2 PureTech 130 KMPeugeot 308 III 1.2 PureTech 130 KMPeugeot 308 III 1.2 PureTech 130 KM

Peugeot 308 III 1.2 PureTech 130 KM

Peugeot 308

Peugeot 308 zadebiutował we wrześniu 2007 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie. Pierwsze pojazdy pojawiły się w salonach kilka miesięcy później. Auto to bezpośredni następca modelu 307 - samochodu, który zapoczątkował w Europie modę na na podwyższone kompakty.

Peugeot 308 III

Peugeot 308 III generacji zadebiutował wiosną 2021 roku, a w salonach pojawił się kilka miesięcy później. W połowie 2021 roku pokazano wersję kombi, natomiast we wrześniu 2022 - wersję elektryczną.

Auto zbudowano na zmodernizowanej platformie EMP2 i chociaż w rzucie bocznym auto przypomina poprzednika, to jest to zupełnie nowa konstrukcja.

Peugeot 308 III jest aż o 11 cm dłuższy od poprzednika, mierząc 4,36 m. Jednocześnie aż o 5,5 cm zwiększono rozstaw osi, który mierzy niemal 266 cm, co przełożyło się na ilość miejsca na tylnej kanapie.

Wzrosła również pojemność bagażnika, który wynosi 412 l (1323 l po złożeniu oparć kanapy) w wersji hybrydowej i 361 l w autach z napędem hybrydowym plug in.

Kompletnie nowe wnętrze wyróżnia się ostrymi liniami i ciekawą stylistyką. W stronę kierowcy pochylono ”wiszący” dotykowy ekran na konsoli środkowej. Zachowano przy tym architekturę i-Cockpit, która oznacza niewielką kierownicę, nad jej wieńcem patrzymy na ekran cyfrowych zegarów.

Paletę jednostek napędowych otwiera znany 1,2 l PureTech o trzech cylindrach. Do wyboru są wersje: 110 KM, 130 i 155 KM. W ofercie pozostał też wysokoprężny silnik 1,5 l HDI.

Peugeot 308 jest oferowany również w wersji hybrydowej plug-in, bazującej na silniku benzynowym o pojemności 1,6 l, który współpracjue z elektrycznym silnikiem trakcyjnym o mocy 110 KM. Moc systemowa słabszej odmiany to 180 KM, mocniejszej – 225 KM. Maksymalny moment obrotowy to 360 Nm. Pojemność litowo-jonowych akumulatorów to 12,4 kWh.

Jesienią 2022 roku zaprezentowano elektryczną wersję o nazwie e-308 (również w wersji kombi). Jej źródłem mocy jest silnik elektryczny o mocy 156 KM i momencie 260 Nm, który czerpie energię z baterii o pojemności 54 kWh (51 kWh pojemności użytecznej).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-01-10

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Peugeot 308 SW Hybrid - kolejny etap ewolucji2022-08-05Peugeot 308 SW. Kombi już jest2021-06-28Peugeot 308 po zmianach2017-05-07Tak wygląda nowy Peugeot 308!2013-05-13Peugeot 308. Całkiem nowy!2021-03-18Peugeot 308 po liftingu już w salonach2017-08-03

Ogłoszenia

Peugeot 308

Peugeot 308

kujawsko-pomorskie

85 000 zł
Peugeot 308

Peugeot 308


92 900 zł
Peugeot 308

Peugeot 308

kujawsko-pomorskie

89 900 zł
Peugeot 308

Peugeot 308


102 900 zł

Peugeot 308 III 1.2 PureTech 130 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

1.5 eTSI 130 KM benzyna2022hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 101 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Focus

Ford Focus

1.0 EcoBoost Hybrid 125 KM benzyna2022hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 93 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 1

BMW 1

18i 136 KM benzyna2022hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 108 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Astra

Opel Astra

1.2 Turbo 130 KM benzyna2022hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 87 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Megane

Renault Megane

1.3 TCe 140 KM benzyna2022hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 81 000 zł
OCENY
Dostępność
Honda Civic

Honda Civic

1.0 Vtec Turbo 129 KM benzyna2022hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 88 000 zł
OCENY
Dostępność

Peugeot 308 III 1.2 PureTech 130 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS