Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Peugeot 408 1.2 PureTech 130 KM
Peugeot 408 to zupełnie nowy model, którym Francuzi chcą znaleźć sobie nową niszę rynkową.
Nazwa modelu sugeruje, że 408 jest następcą Peugeota 407, którego produkcja została zakończona w 2010 roku. Przypomnijmy, że wówczas Peugeot wprowadził model 508, który jednocześnie zastępował wycofany z produkcji model 607. Z kolei 508-ka zniknęła ze sprzedaży w 2018 roku, gdy Francuzi postawili na rozwój SUV-ów i crossoverów.
Peugeot 408 - mimo nazwy nawiązującej do poprzedników, to auto zupełnie nowej klasy. Jest to zbudowany na modułowej płycie podłogowej EMP2 crossover, z nieco podniesionym zawieszeniem i szybko opadającą linią nadwozia. Auto ma 4,69 m długości z rozstawem osi 2,79 m (dla porównania: 508 był 10 cm dłuższy przy rozstawie osi większym o 2 cm). Producent podkreśla, że auto ma dużo miejsca na tylnej kanapie, a pojemność bagażnika wynosi 536 litrów (po złożeniu tylnej kanapy pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 1611 litrów).
Mimo nieco wyższego zawieszenia linia dachu znajduje się na wysokości zaledwie 1,48 m, czyli tylko 2,5 cm wyżej niż linia dachu modelu 508.
We wnętrzu Peugeota 408 znajdziemy i-Cockpit najnowszej generacji. To rozwiązanie autorskie Peugeota, które można łatwo rozpoznać po małej kierownicy i zegarach na które patrzymy nad jej wieńcem. Ekran cyfrowych zegarów ma 10 cali, podobnie jak ekran systemu infotainment na konsoli środkowej.
Gama napędów Peugeota 408 od wprowadzenia na rynek obejmie dwie wersje hybrydowe typu plug-in o mocy systemowej 180 i 225 KM oraz wersję benzynową napędzaną silnikiem 1.2 o mocy 130 KM. Bazą wersji hybrydowych jest benzynowy silnik 1.6. Wszystkie trzy odmiany są oferowane wyłącznie z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów i mają napęd na przednie koła.
Peugeot 408 będzie dostępny również w wersji elektrycznej, ale pojawi się ona nieco później.
Peugeot 408 trafi do sprzedaży na początku 2023 roku. Jest to model stworzony na rynki światowe. Początkowo będzie produkowany we Francji w zakładzie w Miluzie z przeznaczeniem na rynek europejski, a nieco później produkcja ruszy w Chengdu w Chinach z przeznaczeniem na tamtejszy rynek.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-02-05