Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
14.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
37 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
7 s.
Prędkość maksymalna
230 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Porsche Boxster 986 2.7 228 KM
Porsche Boxster
Model Boxster zadebiutował w 1996 roku. Dwudrzwiowy roadster wyposażony został w centralnie umieszczony silnik typu boxer i miękki dach. Samochód jest najtańszym modelem niemieckiej firmy, więc brakuje mu nieco prestiżu 911-tki. Trzeba jednak pamiętać, że nawet najtańsze Porsche nie jest autem dla każdego.
Niezależnie od generacji – pierwsza typoszeregu 986 montowana była do 2004 roku – samochód jest raczej gustowną zabawką, niż pojazdem do użytkowania na co dzień. Wszystkie boxstery wyposażone są w składane, materiałowe dachy co skutecznie ogranicza ich funkcjonalność. Również twarde nastawy zawieszenia niezbyt dobrze sprawdzają się na polskich drogach. Wiele osób może mieć też problemy z opanowaniem auta – zwłaszcza na mokrej nawierzchni, kontrola trakcji okazuje się bardzo przydatna (wiele aut ma za sobą poważne wypadki). Chociaż, jak większość Porsche, także i ten model cieszy się dobrą opinią jeśli chodzi o bezawaryjność (jedne z czołowych miejsc w rankingach), trzeba pamiętać, że koszty utrzymania są bardzo wysokie.
Przy dynamicznej jeździe, nawet w przypadku najsłabszych jednostek napędowych, wynik 20 l./100 km nie powinien nikogo dziwić.
Porsche Boxster 986
Model Boxster zadebiutował w 1996 roku. Dwudrzwiowy roadster szybko dorobił się łatki "Porsche dla ubogich" - ceny auta były wyraźnie niższe niż w przypadku słynnej 911.
Klientom zdało się to jednak nie przeszkadzać i samochód odniósł oszałamiający rynkowy sukces. Auto ma centralnie umieszczony silnik typu boxer i miękki dach. Dwudrzwiowe auto może pełnić rolę pojazdu codziennego użytku, jednak jego eksploatacja nie jest tania - średnie zużycie paliwa rzadko spada poniżej 17 l/100 km. Autu należą się jednak wielkie słowa uznania za wysokie pozycje, jakie od lat zajmuje w rankingach usterkowości. Problem w tym, że oferta rynkowa w Polsce jest bardzo słabej jakości. Większość z oferowanych do sprzedaży aut ma wypadkową przeszłość.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-10-14