Porsche 718 Boxster 4.0 500 KM
Porsche Boxster
Model Boxster zadebiutował w 1996 roku. Dwudrzwiowy roadster wyposażony został w centralnie umieszczony silnik typu boxer i miękki dach. Samochód jest najtańszym modelem niemieckiej firmy, więc brakuje mu nieco prestiżu 911-tki. Trzeba jednak pamiętać, że nawet najtańsze Porsche nie jest autem dla każdego.
Niezależnie od generacji – pierwsza typoszeregu 986 montowana była do 2004 roku – samochód jest raczej gustowną zabawką, niż pojazdem do użytkowania na co dzień. Wszystkie boxstery wyposażone są w składane, materiałowe dachy co skutecznie ogranicza ich funkcjonalność. Również twarde nastawy zawieszenia niezbyt dobrze sprawdzają się na polskich drogach. Wiele osób może mieć też problemy z opanowaniem auta – zwłaszcza na mokrej nawierzchni, kontrola trakcji okazuje się bardzo przydatna (wiele aut ma za sobą poważne wypadki). Chociaż, jak większość Porsche, także i ten model cieszy się dobrą opinią jeśli chodzi o bezawaryjność (jedne z czołowych miejsc w rankingach), trzeba pamiętać, że koszty utrzymania są bardzo wysokie.
Przy dynamicznej jeździe, nawet w przypadku najsłabszych jednostek napędowych, wynik 20 l./100 km nie powinien nikogo dziwić.
Porsche 718 Boxster
Samochód zadebiutował w 2016 roku, a więc równe 20 lat po premierze pierwszej generacji Porsche Boxster. Nowa generacja otrzymała nieco zmienioną nazwę - oznaczenia 718 Boxster.
Sercem najnowszej serii jest nowo opracowany, 4-cylindrowy silnik typu bokser z turbodoładowaniem. Porsche 718 Boxster dysponuje 2-litrową jednostką o mocy 300 KM, a 718 Boxster S – 2,5-litrową, o mocy 350 KM.
Standardowo obie wersje „718” wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną. Na życzenie dostępna jest dwusprzęgłowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK), teraz wyposażona w oszczędzające paliwo wirtualne biegi. Za dopłatą roadstery oferowane są z obniżonym o 10 mm zawieszeniem Porsche Active Suspension Management (PASM).
Po raz pierwszy 718 Boxster S dostępny jest też ze sportowym zawieszeniem PASM z prześwitem obniżonym o 20 mm. Aktywne podwozie, również zestrojone na nowo, jeszcze skuteczniej godzi komfort na dalekich trasach ze sportową sztywnością. Porsche Boxster 718 Tak jak w przypadku 911, opcjonalny pakiet Sport Chrono, poza ustawieniami Normal, Sport i Sport Plus, dodatkowo obejmuje teraz program Individual. W modelach z przekładnią PDK pojawił się też przycisk Sport Response, zlokalizowany pośrodku przełącznika trybów jazdy. Podobnie jak w wyścigach, umożliwia on załączenie wyjątkowo spontanicznej charakterystyki silnika i skrzyni.
Kompleksowo zmienił się design – pomijając pokrywy bagażników, przednią szybą i dach, karoseria została całkowicie przeprojektowana. W kabinie uwagę zwraca nowy panel deski rozdzielczej oraz montowana w standardzie, najnowsza generacja systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym. Na życzenie oferowany jest moduł nawigacji.
W 2017 roku oferta została poszerzona o wersję GTS. Porsche 718 Boxster GTS napędzane jest benzynowym silnikiem czterocylindrowym o pojemności 2.5 l. Dzięki modyfikacji dolotu i turbosprężarki jednostka ta generuje 365 KM, czyli o 15 KM więcej niż w Boxsterze S.
Pod koniec 2018 roku pokazano Porsche 718 Cayman T. Tradycyjnie, litera „T” w modelach Porsche pochodzi od słowa „Touring” i stanowi synonim przyjemności z jazdy w najbardziej purystycznej formie.
W 2019 roku pojawiło się Porsche 718 Boxster GT4, napędzane przez wolnossącego, sześciocylindrowego boxera o pojemności 4 litrów i mocy 420 KM.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-02-06