chceauto.pl
x

Porsche Panamera I FL Diesel 300 KM

Porsche Panamera I FL Diesel 300 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2015
Średnia cena
155 000 zł
Nadwozie
liftback
Skrzynia
Napęd
tylny
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
2967 cm3
Silnik
diesel
Waga
1880 kg
Ładowność
620 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
300 KM
0-100 km/h
6 s.
V max
259 km/h
Zasięg
920 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8.7 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
56 zł
Zbiornik paliwa
80 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
255/45 R19
285/40 R19
255/40 R20
295/35 R20

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
E premium Co to znaczy?
Bagażnik
445 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

Porsche Panamera I FL Diesel 300 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche Panamera I FL Diesel 300 KMPorsche Panamera I FL Diesel 300 KMPorsche Panamera I FL Diesel 300 KMPorsche Panamera I FL Diesel 300 KMPorsche Panamera I FL Diesel 300 KMPorsche Panamera I FL Diesel 300 KMPorsche Panamera I FL Diesel 300 KMPorsche Panamera I FL Diesel 300 KMPorsche Panamera I FL Diesel 300 KMPorsche Panamera I FL Diesel 300 KMPorsche Panamera I FL Diesel 300 KMPorsche Panamera I FL Diesel 300 KMPorsche Panamera I FL Diesel 300 KMPorsche Panamera I FL Diesel 300 KM

Porsche Panamera I FL Diesel 300 KM

Porsche Panamera

Porsche Panamera to jeden z pierwszych samochodów należących do nowego segmentu tzw. czterodrzwiowych coupe. Model ten zadebiutował na salonie w Szanghaju w 2009 roku i wkrótce potem wszedł do sprzedaży.

W odróżnieniu od kultowej 911-tki, Panamera posiada klasyczny układ napędowy, a więc silnik umieszczono z przodu, a napęd przekazywany jest na koła tylnej osi. Dostępne są również wersje czteronapędowe.

Ten fakt (umieszczenia silnika z przodu) oraz zastosowanie czterech drzwi, nie spotkał się z ciepłym przyjęciem ze strony ortodoksyjnych fanów marki. Musieli oni jednak przełknąć gorzką pigułkę, bowiem auto nie odniosło może tak wielkiego sukcesu jak Cayenne (który jest absolutnym bestsellerem wśród wszystkich modeli Porsche), ale nie okazało się niewypałem.


Porsche Panamera I FL

Pięciodrzwiowy fastback pojawił się w ofercie producenta ze Stuttgartu w 2009 roku. W połowie 2013 roku auto doczekało się liftingu. Zmodernizowaną wersję najłatwiej poznać po tyle, gdzie pojawiły się nowe światła, dłuższa i szersza szyba pokrywy bagażnika, a tablica rejestracyjna została przeniesiona na zderzak. Z przodu zmodyfikowano tylko zderzak, w którym pojawiły się większe wloty powietrza. Przy okazji liftingu gama dostępnych wersji została znacznie poszerzona. Pojawił się chociażby model Panamera S E-Hybrid, czyli pojazd o napędzie hybrydowym, zastępujący Panamerę Hybrid. Auto napędzane jest silnikiem spalinowym oraz elektrycznym. Obie jednostki napędowe w sumie generują 416 KM mocy, z czego silnik elektryczny dostarcza 95 KM (do tej pory tylko 47 KM). Jednostka elektryczna czerpie energię z baterii o pojemności 9,4 kWh, czyli 5 razy większej niż obecnie (1,7 kWh). Zmieniła się również technologia - nowe baterie są litowo-jonowe, wcześniej stosowano niklowo-metalowe. Baterie można ładować ze standardowego gniazdka sieciowego, a cały proces trwa około 4 godzin. Możliwe jest również podłączenie do gniazda o napięciu 380V (samochód posiada stosowne wyposażenie), wówczas czas ładowania spada do 2,5 godz. Porsche S E-Hybrid osiąga 100 km/h już po 5,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 270 km/h.

W 2013 roku pojawiła się też wersja Executive, które cechują się większym o 15 cm rozstawem osi, dzięki czemu pasażerowie dwóch indywidualnych tylnych foteli mają dla siebie znacznie więcej miejsca. Dostępne były dwie odmiany Panamery: Turbo Executive i 4S Executive. Obie standardowo miały m.in. pneumatyczne zawieszenie.

W przypadku najstarszych aut z silnikami V8 problem sprawia wycierająca się powłoka tulei cylindrowych (z nikasilu). Problem objawia się m.in charakterystycznym stukaniem dochdzącym z okolic głowicy i - z reguły - zacyzna od 8 cylindra. Remont polegający na tulejowaniu bloku to wydatek od 15 tys. zł w górę.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-05-16

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid i Panamera GTS. Na szczycie gamy2024-07-25To koniec Porsche Panemera Sport Turismo2023-11-28Porsche Panamera III generacji2023-11-26Porsche Panamera nowej generacji. Zdjęcia wnętrza2023-11-09Porsche Panamera Platinum Edition2021-11-09Porsche Panamera w nowych wersjach2020-10-20

Porsche Panamera I FL Diesel 300 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Audi A7

Audi A7

3.0 TDI 272 KM diesel2015liftbackautomat4x4
cena średnia 119 000 zł
OCENY
Dostępność

Porsche Panamera I FL Diesel 300 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS