chceauto.pl
x

Seat Ateca I 1.4 TSI 150 KM

Seat Ateca I 1.4 TSI 150 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2016
Średnia cena
58 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1395 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1364 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
150 KM
0-100 km/h
8.6 s.
V max
198 km/h
Zasięg
520 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
9.6 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
61 zł
Zbiornik paliwa
50 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
215/55 R17
225/50 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
510 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Seat Ateca I 1.4 TSI 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Seat Ateca I 1.4 TSI 150 KMSeat Ateca I 1.4 TSI 150 KMSeat Ateca I 1.4 TSI 150 KMSeat Ateca I 1.4 TSI 150 KMSeat Ateca I 1.4 TSI 150 KMSeat Ateca I 1.4 TSI 150 KMSeat Ateca I 1.4 TSI 150 KMSeat Ateca I 1.4 TSI 150 KMSeat Ateca I 1.4 TSI 150 KM

Seat Ateca I 1.4 TSI 150 KM

Seat Ateca to kompaktowy pojazd oparty na dobrze znanej, modularnej płycie podłogowej Volkswagena - MQB. Jej zastosowanie oznacza, że samochód standardowo posiada napęd na koła przednie, ale w droższych wersjach i z mocniejszymi silniami dostępny jest napęd wszystkich kół. Samochód ma 4,36 m długości, pojemność bagażnika wynosi 510 litrów, w przypadku aut z napędem wszystkich kół spada o 52 litry. Klienci mają do wyboru szeroką gamą jednostek napędowych o mocach od 115 do 190 KM, przy czym wszystkie posiadają doładowanie. Oferta silników Diesla zaczyna się jednostką 1.6 TDI o mocy 115 KM, alternatywnie można wybrać silnik 2.0 TDI o mocy 150 lub 190 KM. Średnie zużycie paliwa tych silników ma wynosić od 4,3 do 5 l/100, co oznacza, że koncern Volkswagena bardzo powoli uczy się na błędach... Oferta silników benzynowych obejmuje trzycylindrową jednostkę 1.0 TSI o mocy 115 oraz silnik 1.4 TSI o mocy 150 KM z technologią dezaktywacji cylindrów (system ACT). Zużycie paliwa przez te silniki to znów absurdalne 5,3 i 6,2 l/100 km. Jak już wspomnieliśmy, moment obrotowy może trafiać na dwa lub cztery koła (system Haldex). Przekazywany jest za pośrednictwem manualnej lub opcjonalnie zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej (DSG) skrzyni biegów. Wnętrze zaprojektowano w sposób typowy dla samochodów sportowych (a taką rolę w koncernie Volkswagena ma pełnić Seat), a więc wokół kierowcy. Wyposażenie opcjonalne stanowi system Drive Mode Select, który m.in zmienia mapę wtryskową silnika. W ofercie nie może zabraknąć również systemu infotainment z ekranem dotykowym o przekątnej 8 cali. Dostępny jest również cały szereg systemów - asystentów kierowcy, jak układ monitorowania martwego kąta, adaptacyjny tempomat, czy system rozpoznawania znaków. Uwagę zwraca układ Traffic Jam Assist, który w korkach, w których co chwilę dochodzi do zatrzymania, całkowicie przejmuje prowadzenie (hamowanie, przyśpieszanie ale również kierowanie). Natomiast przy wyższych prędkościach (do 60 km/h) system potrafi wspierać kierowcę w zakresie utrzymywania pasa ruchu i hamowania.

Silnik

1,4 TSI - to jeden z najczęściej nagradzanych silników w histoii motoryzacji. Zapewnia świetną dynamikę i niewielkie zużycie paliwa. Cierpi jednak na wiele - drogich w naprawach przypadłości. Najwięcej problemów przysparzają mocniejsze odmiany wyposażone w turbinę i kompresor (140 i 170 KM). Standardową przypadłością jest wyciąganie się łańcucha rozrządu podyktowane wadliwym napinaczem, niewłaściwym smarowaniem (uwaga na auta serwisowane w trybie "long life"!) i jakością samego łańcucha. Problematyczny jest też tzw. „wariator” odpowiadający za zmianę faz rozrządu. Jego usterki objawiają się chakterystycznym „grzechotaniem” po uruchomieniu (odgłos podobny do pracy diesla utrzymujący się przez kilka sekund po uruchomieniu zimnego silnika). Czasem współpracy odmawiają wtryskiwacze i – w modelach z kompresorem – sprzęgło magnetyczne pompy wody.

Bardzo przykra jest też inna usterka, która dotyka zwłaszcza mocniejsze odmiany (zdarza się też w pechowych egzemplarzach słabszych jednostek pozbawionych kompresora). W wielu silnikach dochodzi do pękania pierścieni tłokowych a nawet samych tłoków!

Pozbawione wszystkich wymienionych wyżej wad są dopiero jednostki wprowadzone na rynek w polowie 2012 roku, gdy przekonstruowano wadliwy rozrząd i zastąpiono problematyczny łańcuch paskiem zębatym. Warto pamiętać, że wszystkie motory serii TSI mają bezpośredni wtysk paliwa, co w praktyce uniemożliwia (lub czyni nieopłacalnym) montaż instalacji gazowej.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-06-22

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Seat Ateca po liftingu. Polskie ceny2020-08-20Seat Ateca po liftingu2020-06-19Seat Ateca FR. Na sportowo2017-04-19Seat Ateca - ceny!2016-05-16Seat Ateca. Pierwszy SUV tej marki!2016-02-11Cupra Ateca po lifitngu2020-06-23

Seat Ateca I 1.4 TSI 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

1.4 TSI 150 KM benzyna2016SUVautomat4x4
cena średnia 72 000 zł
OCENY
Dostępność
Skoda Kodiaq

Skoda Kodiaq

1.4 TSI 150 KM benzyna2016SUVautomat4x4
cena średnia 70 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi Q3

Audi Q3

1.4 TFSI 150 KM benzyna2016SUVautomatprzedni
cena średnia 77 000 zł
OCENY
Dostępność
Suzuki Vitara

Suzuki Vitara

1.4 Boosterjet 140 KM benzyna2016SUVautomatprzedni
cena średnia 53 000 zł
OCENY
Dostępność
Mazda CX-5

Mazda CX-5

2.0 SKYACTIV-G 160 KM benzyna2016SUVautomat4x4
cena średnia 77 000 zł
OCENY
Dostępność

Seat Ateca I 1.4 TSI 150 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS