chceauto.pl
x

Skoda Fabia IV 1.5 TSI 150 KM

Skoda Fabia IV 1.5 TSI 150 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2022
Średnia cena
79 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1498 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1145 kg
Ładowność
525 kg

OSIĄGI

Moc
150 KM
0-100 km/h
8 s.
V max
225 km/h
Zasięg
530 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7.6 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
49 zł
Zbiornik paliwa
40 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
195/55 R16

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
B
Bagażnik
380 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
9.1 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
24 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
8.8 s.
Prędkość maksymalna
205 km/h

Skoda Fabia IV 1.5 TSI 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Skoda Fabia IV 1.5 TSI 150 KMSkoda Fabia IV 1.5 TSI 150 KMSkoda Fabia IV 1.5 TSI 150 KMSkoda Fabia IV 1.5 TSI 150 KMSkoda Fabia IV 1.5 TSI 150 KMSkoda Fabia IV 1.5 TSI 150 KMSkoda Fabia IV 1.5 TSI 150 KMSkoda Fabia IV 1.5 TSI 150 KMSkoda Fabia IV 1.5 TSI 150 KMSkoda Fabia IV 1.5 TSI 150 KMSkoda Fabia IV 1.5 TSI 150 KMSkoda Fabia IV 1.5 TSI 150 KMSkoda Fabia IV 1.5 TSI 150 KMSkoda Fabia IV 1.5 TSI 150 KMSkoda Fabia IV 1.5 TSI 150 KMSkoda Fabia IV 1.5 TSI 150 KMSkoda Fabia IV 1.5 TSI 150 KMSkoda Fabia IV 1.5 TSI 150 KM

Skoda Fabia IV 1.5 TSI 150 KM

Skoda Fabia

Skoda Fabia to typowy reprezentant segmentu B. Pierwsza generacja auta była zarazem pierwszym modelem opracowanym w całości przy współpracy z Volkswagenem i przyczyniła się do spopularyzowania czeskiej marki w Europie.

Pierwsza generacja produkowana był dość długo po od 2000 do 2007 roku. Wówczas wprowadzono na rynek Fabię II, która oczywiście również była oparta na niemieckich rozwiązaniach technicznych (silniki, skrzynie biegów, płyta podłogowa).

Trzecia generacja Skody Fabii debiutowała na salonie paryskim w 2014 roku.

Samochody - niezależnie od generacji - chwalone są za stosunkowo przestronne wnętrze, pewne właściwości jezdne i - jak na tę klasę - wysoką trwałość. Fabie całkiem nieźle trzymają ceny na rynku wtórnym - głównie za sprawą umiarkowanej awaryjności i łatwości obsługi.

Silnik

To następsca wielokrotnie nagradzanego, acz uznawanego za usterkowy (dotyczy modeli sprzed 2012 roku) silnika 1,4 l tSI. Konstrukcyjnie 1,5 l TSI coraz bardziej upodabnia się do silnika wysokoprężnego. To pierwszy na świecie, produkowany na masową skalę, motor benzynowy z turbosprężarką o zmiennej geometrii. Dzięki niej i zmodyfikowanemu układowi chłodzenia powietrza doładowującego maksymalny moment obrotowy – 200 Nm - rozwijany jest już przy 1300 obr./min. Wartość ta utrzymywana jest aż do 4500 obr./min, co pozwala oczekiwać świetnej elastyczności i reakcji na gaz.

Podobnie, jak w Dieslach, w silniku 1,5 l TSI (oznaczenie producenta EA211 TSI evo) zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa systemu Common Rail. Czwarte już wcielenie układu bezpośredniego wtrysku osiąga bardzo wysokie ciśnienie - 350 barów - co pozwala na skrócenie czasów wtrysków i samych dawek paliwa (niższa emisja spalin).

Tuleje cylindrowe wykończono w technice APS (atmospheric plasma spray). Polega ona na plazmowym nanoszeniu specjalnej powłoki optymalizującej tarcie (powierzchnia lepiej współpracuje ze środkami smarnymi tworząc specjalne „kieszonki” poprawiające przyczepność filmu olejowego). To z kolei sprawia, że tuleje mają wyższą odporność na korozję i zdecydowanie większą trwałość. Takie rozwiązanie sprawiać ma, że silniki świetnie współpracować będą z hybrydowymi układami napędowymi, w których jednostki benzynowe bardzo rzadko pracują w optymalnych temperaturach.

Po stronie nowości zastosowanych w EA211 TSI evo zaliczyć też można sterowany hydraulicznie system zmiennych faz rozrządu czy – kontrolowane elektronicznie - pompy oleju i cieczy chłodzącej. Standardem jest system dezaktywacji cylindrów ACT.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2022-04-17

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Ruszyła produkcja Skody Fabii IV2021-07-18Skoda Fabia IV oficjalnie!2021-05-04Skoda Fabia IV coraz blizej2021-04-26Nowa Skoda Fabia. Auto klasę wyżej!2021-02-25Skoda Fabia Combi ma już 20 lat2020-09-26Fabia po liftingu już w produkcji2018-08-13

Skoda Fabia IV 1.5 TSI 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Mercedes - Benz A-klasa

Mercedes A-klasa

200 163 KM benzyna2022hatchback 5drautomat4x4
cena średnia 125 000 zł
OCENY
Dostępność
Seat Ibiza

Seat Ibiza

1.5 TSI 150 KM benzyna2022hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 78 000 zł
OCENY
Dostępność
Mini Cooper

Mini Cooper

1.5 136 KM benzyna2022hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 88 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A1

Audi A1

35TFSI 150 KM benzyna2022hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 99 000 zł
OCENY
Dostępność

Skoda Fabia IV 1.5 TSI 150 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS