Subaru BRZ I 2.0i 200 KM
Subaru BRZ
Toyota GT86 i Subaru BRZ to bliźniacze konstrukcje. Oba pojazdy zostały wspólnie opracowane przez Toyotę i Subaru, stanowiąc hybrydę rozwiązań technicznych obu firm: wykorzystano płytę podłogową Toyoty i zastosowano klasyczny układ napędowy - silnik z przodu i napęd na tylne koła.
Toyota GT86 i Subaru BRZ trafiły na rynek w 2012 roku.
Wnętrze wykonano z dobrych jakościowo elementów, które są dobrze spasowane. W efekcie, mimo sztywnego zawieszenia, nie generuje ono żadnych niepotrzebnych dźwięków. Szumieć mogą za to bezramkowe szyby, w takiej sytuacji należy spróbować wykonać ponowną ich kalibrację. Jeśli nie pomoże, konieczna będzie wymiana uszczelek.
Atutem większości egzemplarzy jest niewielki przebieg, Toyota GT 86 czy Subaru BRZ rzadko są jedynymi pojazdami w rodzinie. Należy jednak dobrze ocenić nadwozie pod kątem wypadkowości, modele te prowokują do szybkiej jazdy, a tylny napęd wymaga dobrego kierowcy.
Subaru BRZ I
Zarówno Subaru BRZ pierwszej generacji, jak i Toyota GT86 napędzane są silnikami bokser dostarczanymi przez Subaru. Dwulitrowa jednostka napędowa mimo braku doładowania dysponuje mocą 200 KM. Moment obrotowy, który wynosi 205 Nm i jest osiągany przy 6400 obr/min, przekazywany jest za pośrednictwem sześciobiegowej, manualnej lub automatycznej skrzyni biegów. Samochód wyposażono również w dyferencjał o ograniczonym poślizgu.
Silnik Subaru wyposażono w tzw. układ D-4S konstrukcji Toyoty, czyli łączony bezpośrednio-pośredni wtrysk benzyny (jeden wtryskiwacz jest w kolektorze, drugi w cylindrze). Inna ważna cecha Subaru BRZ i Toyoty GT86 to nisko położony środek ciężkości. Wszystko, by zapewnić doskonałe, sportowe wrażenia z jazdy.
Subaru BRZ i Toyota GT86 to ciekawa propozycja na rynku samochodów używanych, są to bowiem pojazdy unikalne, dla których trudno znaleźć konkurencję.
Zdecydowana większość oferowanych egzemplarzy pochodzi z polskich salonów. Auta są dobrze wyposażone (dopłaty wymagał tylko lakier oraz oferowane w wyższej wersji skórzane, podgrzewane fotele).
Silnik nie powinien sprawiać problemów. Okazuje się jednostką trwałą, która na dodatek zadowala się przyzwoitą ilością paliwa - żeby wyjść powyżej 10 l/100 km, trzeba naprawdę korzystać z pełni osiągów. Poważnych awarii jednostki napędowej raczej nie ma, największe problemy to wycieki (wymiany wymagają uszczelniacze wału) czy zużycie oleju.
Zdarzają się przypadki głośnej pracy pompy paliwowej, ale raczej jest to jej cecha charakterystyczna niż objaw rychłej awarii. Zawieszenie jest trwałe, prędzej niż wahacze, zaczynają stukać łączniki stabilizatorów.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-05-17