Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
10.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
28 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.7 s.
Prędkość maksymalna
191 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Subaru Impreza GD 2.0 160 KM
Subaru Impreza
Subaru Impreza to kompaktowy pojazd, który dzięki rywalizacji w rajdach i mocnym wersjom z silnikami doładowanymi zdobył miano kultowego. Samochód od początku oferowany był tylko ze stałym napędem wszystkich kół oraz silnikami o przeciwsobnym układzie cylindrów (bokser).
Impreza debiutowała w roku 1993. Do 2001 roku produkowane były samochody pierwszej generacji. W latach 2001-2007 powstawała II generacja tego modelu (w 2005 roku przeprowadzono lifting, dość znacznie zmieniając przód auta). Od 2008 w produkcji jest trzecia generacja, która po raz pierwszy jest hatchbackiem, a nie tylko sedanem.
Subaru Impreza GD
Auta zbudowane w oparciu o płytę podłogową oznaczoną symbolem GD produkowane były w latach 2001-2007 i stanowią obecnie najliczniejszą grupę Imprez na polskim rynku. Podobnie jak w przypadku pojazdów pierwszej generacji, dokładnego sprawdzenia wymagają mocniejsze odmiany WRX i WRX STI (sprzęgło, turbina, skrzynia biegów, zdarzają się też usterki silników). Zwłaszcza wersje pozbawione doładowania uznawane są za bezawaryjne. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że stały napęd 4x4 sprawia, że samochody zużywają sporo paliwa. Do najtańszych nie należą też części zamienne.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-11-04