chceauto.pl
x

Suzuki Jimny III 1.3 80 KM

Suzuki Jimny III 1.3 80 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1998
Średnia cena
8 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1298 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
80 KM
0-100 km/h
18 s.
V max
140 km/h

KOSZTY

Spalanie
8.8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
56 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
205/70 R15

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
324 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
10.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
27 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
19.8 s.
Prędkość maksymalna
127 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Suzuki Jimny III 1.3 80 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Suzuki Jimny III 1.3 80 KMSuzuki Jimny III 1.3 80 KMSuzuki Jimny III 1.3 80 KMSuzuki Jimny III 1.3 80 KMSuzuki Jimny III 1.3 80 KM

Suzuki Jimny III 1.3 80 KM

Suzuki Jimny

Suzuki Jimny (seria JB) to mały samochód terenowy, produkowany od 1998 roku. Auto ze względu na napęd, małą masę i wymiary jest bardzo dzielne w terenie, nieźle radzi sobie również w miejskiej dżungli (łatwość parkowania i pokonywania krawężników). Na nierównych drogach daje o sobie znać sztywno zestrojone zawieszenie - auto ma tendencję do podskakiwania; jest również podatne na podmuchy bocznego wiatru.
Użytkownicy chwalą Jimny za bezawaryjność, aczkolwiek warto dokładnie zweryfikować stan samochodów eksploatowanych w terenie. Ewentualne usterki układu przeniesienie napędu mogą być kosztowne.


Suzuki Jimny III

Jimny zastąpił w europejskiej ofercie Suzuki cieszącego się ogromną popularnością Samuraja. Mimo obłych, "kobiecych" kształtów i niewielkich wymiarów, to wciąż terenówka z krwi i kości: ma sztywne mosty napędowe, reduktor i solidną ramę. Silniki benzynowe nie sprawiają praktycznie żadnych problemów. Gorzej z dieslem - to konstrukcja Renault dość wrażliwa na twarde traktowanie - nie znosi np. oszczędności na serwisach olejowych. Jimny z silnikiem wysokoprężnym - chociaż ma zdecydowanie większy moment obrotowy - traci w terenie z uwagi na większą masę. Benzynówki, zwłaszcza w błocie i piachu, radzą sobie lepiej. W stosunku do Samuraja poprawiono m.in. komfort (sprężyny śrubowe i wspomaganie kieronicy), ale większość egzemplarzy i tak pozbawiona jest takich dodatków, jak elektryczne szyby czy np. klimatyzacja. Priorytetem przy wyborze konkretnego egzemplarza powinien być stan blacharski (zwłaszcza ramy). Rocznik czy przebieg schodzą w tym przypadku na dalszy plan! Pamiętajcie też, by nie dać się zwieźć niewielkim rozmiarom. To typowe auto "do pracy", które bardzo kiepsko radzi sobie w mieście i na trasie (maksymalne prędkości podróżne w okolicach 100 km/h). Jimny jest jednym z lepszych kandydatów do rozpoczęcia przygody z offroadem! Samochód uchodzi za zaskakująco trwały, a części zamienne dostępne są w rozsądnych (jak na terenówkę!) pieniądzach.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-12-03

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Suzuki Jimny w wersji pięciodrzwiowej2023-01-14Suzuki Jimny znowu w Polsce!2021-01-26Suzuki Jimny. Takie samo od 14 lat!2012-11-08Suzuki Jimny - jedyny taki samochód ciężarowy na świecie2023-01-29Suzuki Jimny2019-01-26Suzuki Jimny. Polskie ceny2018-09-24

    Suzuki Jimny - AKCJE NAWROTOWE

    2010-06-22Niektóre samochody Suzuki Grand Vitara 1.6 i Jimny mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.

    W niektórych egzemplarzach wymienionych modeli Suzuki zastosowano nieprawidłowy materiał do produkcji rolki napinacza paska wspomagania układu kierowniczego, co może skutkować pęknięciem zewnętrznej bieżni napinacza. Defekt ten może spowodować głośną pracę napinacza oraz doprowadzić do braku funkcji wspomagania kierownicy.

    W Polsce kampania obejmuje 453 egzemplarze modelu Grand Vitara 1.6 i 343 egzemplarze modelu Jimny wyprodukowane w Japonii.

    plik pdf

    Suzuki Jimny III 1.3 80 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS