Suzuki Jimny III 1.3 VVT 85 KM
Suzuki Jimny
Suzuki Jimny (seria JB) to mały samochód terenowy, produkowany od 1998 roku. Auto ze względu na napęd, małą masę i wymiary jest bardzo dzielne w terenie, nieźle radzi sobie również w miejskiej dżungli (łatwość parkowania i pokonywania krawężników). Na nierównych drogach daje o sobie znać sztywno zestrojone zawieszenie - auto ma tendencję do podskakiwania; jest również podatne na podmuchy bocznego wiatru.
Użytkownicy chwalą Jimny za bezawaryjność, aczkolwiek warto dokładnie zweryfikować stan samochodów eksploatowanych w terenie. Ewentualne usterki układu przeniesienie napędu mogą być kosztowne.
Suzuki Jimny III
Jimny zastąpił w europejskiej ofercie Suzuki cieszącego się ogromną popularnością Samuraja. Mimo obłych, "kobiecych" kształtów i niewielkich wymiarów, to wciąż terenówka z krwi i kości: ma sztywne mosty napędowe, reduktor i solidną ramę. Silniki benzynowe nie sprawiają praktycznie żadnych problemów. Gorzej z dieslem - to konstrukcja Renault dość wrażliwa na twarde traktowanie - nie znosi np. oszczędności na serwisach olejowych. Jimny z silnikiem wysokoprężnym - chociaż ma zdecydowanie większy moment obrotowy - traci w terenie z uwagi na większą masę. Benzynówki, zwłaszcza w błocie i piachu, radzą sobie lepiej. W stosunku do Samuraja poprawiono m.in. komfort (sprężyny śrubowe i wspomaganie kieronicy), ale większość egzemplarzy i tak pozbawiona jest takich dodatków, jak elektryczne szyby czy np. klimatyzacja. Priorytetem przy wyborze konkretnego egzemplarza powinien być stan blacharski (zwłaszcza ramy). Rocznik czy przebieg schodzą w tym przypadku na dalszy plan! Pamiętajcie też, by nie dać się zwieźć niewielkim rozmiarom. To typowe auto "do pracy", które bardzo kiepsko radzi sobie w mieście i na trasie (maksymalne prędkości podróżne w okolicach 100 km/h). Jimny jest jednym z lepszych kandydatów do rozpoczęcia przygody z offroadem! Samochód uchodzi za zaskakująco trwały, a części zamienne dostępne są w rozsądnych (jak na terenówkę!) pieniądzach.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-12-03