chceauto.pl
x

Volvo V70 II 2.4 144 KM

Volvo V70 II 2.4 144 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2004
Średnia cena
20 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
2435 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
144 KM
0-100 km/h
10.5 s.
V max
205 km/h

KOSZTY

Spalanie
9 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
58 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
59 na 85 sklasyfikowanych
Awaryjność
25.1%
Średni przebieg
163 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
D premium Co to znaczy?
Bagażnik
485 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
10.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
28 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.6 s.
Prędkość maksymalna
186 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Volvo V70 II 2.4 144 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volvo V70 II 2.4 144 KMVolvo V70 II 2.4 144 KMVolvo V70 II 2.4 144 KMVolvo V70 II 2.4 144 KMVolvo V70 II 2.4 144 KMVolvo V70 II 2.4 144 KMVolvo V70 II 2.4 144 KMVolvo V70 II 2.4 144 KM

Volvo V70 II 2.4 144 KM

Volvo V70

Volvo V70 to duże kombi, którego historia rozpoczęła się w 1996 roku. Wtedy na rynek trafił pierwszy pojazd o tej nazwie.

Pierwsze V70 nie było jednak całkowicie nowym modelem. Przeciwnie, samochód stanowił rozwinięcie Volvo serii 800, które w ofercie szwedzkiego producenta znajdowało się od 1991 roku. Ze względu na ten fakt, V70 I generacji już cztery lata później zastąpiono opracowaną od podstaw generacją II.

W 2007 roku debiutowała III generacja V70, która obecnie znajduje się u kresu cyklu produkcyjnego, stanowiąc jeden ze starszych modeli wciąż obecnych w salonach Volvo.

Wszystkie generacje V70 dostępne były również w wersjach uterenowionych. Auta pierwszej generacji nosiły nazwę V70 XC, od 2000 wyodrębniono osobny model o nazwie XC70. Co ciekawe, XC70 trzeciej generacji dostępne jest również w wersji... z napędem na jedną oś.

Volvo V70 II

Druga generacja V70 zadebiutowała w 1999 roku, ale samochód na dobre zadomowił się w salonach rok później. Wprowadzając ten model Szwedzi postąpili niezwykle odważnie. Kanciaste kształty poprzedników wyraźnie zaokrąglono, niektórzy zarzucali stylistom zbytnią rozwiązłość. Trzeba jednak zauważyć, że zachowano kilka charakterystycznych dla marki detali, jak chociażby charakterystyczne przetłoczenie biegnące wzdłuż lini bocznej, potęgujące wrażenie masywności auta. Samochód zbudowano w oparciu o płytę podłogową o oznaczoną symbolem P2, którą wykorzystano już wcześniej do budowy flagowej limuzyny marki - modelu S80. Dzięki temu kabina V70 jest niezwykle przestronna (rozstaw osi 2760 mm) a zawieszenie oferuje nie tylko bardzo dobry komfort jazdy, ale i pewne prowadzenie. Samochód z nadwoziem typu sedan oznaczany jest symbolem S60 - zgodnie z obowiązującą od 2000 roku doktryną marki, wg której sedany oznacza się parzystą, a kombi nieparzystą ilością dziesiątek. Jak przystał na Volvo auto bardzo dokładnie przekalkulowano pod względem zabezpieczenia pasażerów przed skutkami wypadków. V70 otrzymał maksymalny wynik pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych euroNCAP.
Samochód cieszy się również opinią niezawodnego, chociaż pierwsze roczniki trapiło kilka charakterystycznych usterek. Do 2003 roku wielu użytkowników zgłaszało problemy ze szwankującą, elektroniczną przepustnicą, problemy sprawiały też automatyczne skrzynie biegów. Za piętę achillesową samochodu uważana jest elektronika. Komputer pokładowy potrafi zgłosić usterkę, która nie miała miejsca, z pechowymi egzemplarzami nie radzą sobie nawet autoryzowane serwisy. Podobnie, jak w przypadku większości samochodów, na polskich drogach najczęściej psuje się zawieszenie. Trudów codziennej eksploatacji nie wytrzymują głównie łączniki stabilizatorów, drążki kierowniczy i przednie wahacze.

Samochód dostępny był również w podniesionej, nieco uterenowionej wersji o nazwie XC70. W stosunku do pozostałych modeli samochody te wyróżniały się napędem na cztery koła (haldex) i zwiększonym prześwitem osi. Wyposażono je również w zestaw plastikowych nakładek mających chronić zderzaki przed zarysowaniem w terenie. W przypadku XC70 uważać trzeba jednak na przekładnie kątową oraz tylny most, które nie zawsze wytrzymują użytkowanie poza utwardzonymi drogami (tę pierwszą popsuć może nawet nieprawidłowy dobór ogumienia). Droższe będzie też serwisowanie zmodyfikowanego zawieszenia.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-01

Wersje

NADWOZIA

Od 144 do V70. 50 lat designu Volvo2016-08-26Volvo 850 ma już 25 lat!2016-06-07Szwedzka rewolucja. Nastał koniec pewnej epoki...2013-09-2120 lat historii Volvo AWD2017-02-05Volvo S60 Cross Country2015-01-08Starzeją się wolniej niż inne2011-09-07

Volvo V70 CRASHTEST

Volvo V70 - AKCJE NAWROTOWE

2007-04-27Niektóre samochody Volvo model S60, V70, XC70 i XC90 mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników.

W skrajnych przypadkach może dojść do zwarcia w zespole wentylatora elektycznego i powstania płomienia w komorze silnikowej. Uszkodzenie to jest spowodowane przyspieszoną korozją obudowy wentylatora.

Wada dotyczy samochodów Volvo model S60, V70, XC70 i XC90 z roku modelowego 2007 o poniższych numerach VIN:

S60 622372-624377 Belgia
V70 641721-643625 Szwecja
V70 640517-642965 Belgia
XC70 266511-268052 Szwecja
XC90 362278-366398 Szwecja
2011-12-05Volvo poinformowało o uruchomieniu II cyklu kampanii serwisowej ogłoszonej w październiku br. Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych samochodach VOLVO S80, V70, XC70 i XC60 może wystąpić przyspieszone zużycie rolki napinacza paska klinowego, co może powodować jego głośniejszą pracę. W skrajnych przypadkach może dojść do wyślizgnięcia się paska klinowego z napinacza i nagłej utraty wspomagania kierownicy. Usterka może wystąpić niespodziewanie i przyczynić się do zaistnienia niebezpiecznej sytuacji na drodze.

plik pdf

Volvo V70 II 2.4 144 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Ford Mondeo

Ford Mondeo

2.0 145 KM benzyna2004kombiręcznaprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność
Rover 75

Rover 75

1.8 T 150 KM benzyna2004kombiręcznaprzedni
cena średnia 15 000 zł
OCENY
Dostępność
Jaguar X-Type

Jaguar X-Type

2.0 156 KM benzyna2004kombiręcznaprzedni
cena średnia 13 000 zł
OCENY
Dostępność
Lancia Lybra

Lancia Lybra

1.8 131 KM benzyna2004kombiręcznaprzedni
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C5

Citroen C5

2.0i 16V 138 KM benzyna2004kombiręcznaprzedni
cena średnia 11 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz C-klasa

Mercedes C-klasa

180 Kompressor 143 KM benzyna2004kombiręcznatylny
cena średnia 15 000 zł
OCENY
Dostępność

Volvo V70 II 2.4 144 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS