Volvo V70 I 2.5 TDI 140 KM
Volvo V70
Volvo V70 to duże kombi, którego historia rozpoczęła się w 1996 roku. Wtedy na rynek trafił pierwszy pojazd o tej nazwie.
Pierwsze V70 nie było jednak całkowicie nowym modelem. Przeciwnie, samochód stanowił rozwinięcie Volvo serii 800, które w ofercie szwedzkiego producenta znajdowało się od 1991 roku. Ze względu na ten fakt, V70 I generacji już cztery lata później zastąpiono opracowaną od podstaw generacją II.
W 2007 roku debiutowała III generacja V70, która obecnie znajduje się u kresu cyklu produkcyjnego, stanowiąc jeden ze starszych modeli wciąż obecnych w salonach Volvo.
Wszystkie generacje V70 dostępne były również w wersjach uterenowionych. Auta pierwszej generacji nosiły nazwę V70 XC, od 2000 wyodrębniono osobny model o nazwie XC70. Co ciekawe, XC70 trzeciej generacji dostępne jest również w wersji... z napędem na jedną oś.
Volvo V70 I
Pierwsza seria S70/V70 to tak naprawdę Volvo 800, którego historia sięga 1991 roku. W 1996 roku "osiemsetkę" poddano bowiem gruntownej modernizacji (pas przedni, elementy wnętrza), która zaowocowała również zmianą nazwy modelu na S70/V70. Samochody w tej wersji produkowane były aż do 2000 roku, kiedy na rynku pojawiła się kolejna, zupełnie nowa generacja modelu. S70/V70, podobnie jak poprzednik, również cieszą się dobrą opinią. Uwagę wytężyć należy głównie w przypadku zakupu auta z silnikiem Diesla. Motor 2,5 TDI o mocy 140 KM produkcji Audi) to wprawdzie jeden z lepszych wyborów do tego typu auta, ale realne przebiegi większości z tych samochodów dochodzą już do 500 tys. km. Przed zakupem warto więc odwiedzić mechanika i zmierzyć ciśnienie sprężania (niestety, by wynik był wiarygodny trzeba wymienić olej). Inwestycja ok. 300 zł w taki zabieg może nas jednak uchronić przed remontem kapitalnym jednostki napędowej, którego koszt to co najmniej 4 tys. zł. Na szczęście poważne usterki z reguły omijają Volvo szerokim łukiem. Zarówno skrzynie biegów, jak i jednostki napędowe bezproblemowo pokonują kolejne setki kilometrów, nawet elektryka daje o sobie znać tylko czasami (czujniki otwarcia drzwi, ogrzewanie tylnej szyby, centralne zamki, moduł i czujniki ABS). Wzmożoną uwagę należy jednak zachować w przypadku samochodów z napędem na obie osie. Bardzo podatna na uszkodzenia jest przekładnia kątowa, która odpowiada za przekazywanie momentu na wał połączony z tylnym mostem (by ją uszkodzić wystarczy np założyć nieodpowiednie ogumienie). Zamienniki są praktycznie nieosiągalne, cena nowego podzespołu w ASO przekroczyć może wartość auta. Oczywiście zawsze można odpiąć wał i użytkować samochód jako przednionapędowy, problemy mogą się jednak pojawić przy odsprzedaży. Zawieszenie z reguły dobrze znosi stan polskich dróg (zazwyczaj wybijają się tuleje wahaczy i drążki kierownicze). Pilnować należy stanu osłon przegubów napędowych (ich przetarcia szybko doprowadzą do awarii przegubów).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-01