Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Audi Q7 I 3.0 TFSI 272 KM
Audi Q7
Audi Q7 miało swoją premierę w 2005 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie. Samochód produkowany jest w dwóch fabrykach koncernu Volkswagena: w Bratysławie na Słowacji i w Ingolstadt w Niemczech. Samochód to typowy reprezentant klasy SUV.
Audi Q7 I
Audi Q7 pierwszej generacji stworzono raczej z myślą o asfaltowych drogach, co potwierdzą zwłaszcza właściciele wersji pozbawionych pneumatycznego zawieszenia (twarde zawieszenie). Podejście takie zapewnia wprawdzie świetne prowadzenie, ale niezbyt dobrze sprawdza się na dziurawych polskich drogach. Tutaj zdecydowanie lepiej radzi sobie zawieszenie pneumatyczne, które jednak dostępne jest w droższych wersjach i wymaga dopłaty. Na szczęście, w przeciwieństwie do konkurencji (jak np. Land Rover Discovery) układ nie sprawia w zasadzie żadnych kłopotów. Ze sztywnymi nastawami zawieszenia kłóci się jednak nieco automatyczna skrzynia biegów, która w normalnym trybie jest raczej ospała. Oczywiście kierowca ma również do wyboru tryb sportowy, ale wówczas trzeba się liczyć z dużo większym zużyciem paliwa. Samochód należy do grona bezawaryjnych, chociaż podobnie, jak w innych nowoczesnych pojazdach zdarzają się usterki elektroniki. Niektóre egzemplarze cierpią również z powodu niedostatku montażu (skrzypiąca tapicerka, odpadające elementy wnętrza).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-04-29