Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
15.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
40 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.4 s.
Prędkość maksymalna
205 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Audi Q7 I 3.6 280 KM
Audi Q7
Audi Q7 miało swoją premierę w 2005 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie. Samochód produkowany jest w dwóch fabrykach koncernu Volkswagena: w Bratysławie na Słowacji i w Ingolstadt w Niemczech. Samochód to typowy reprezentant klasy SUV.
Audi Q7 I
Audi Q7 pierwszej generacji stworzono raczej z myślą o asfaltowych drogach, co potwierdzą zwłaszcza właściciele wersji pozbawionych pneumatycznego zawieszenia (twarde zawieszenie). Podejście takie zapewnia wprawdzie świetne prowadzenie, ale niezbyt dobrze sprawdza się na dziurawych polskich drogach. Tutaj zdecydowanie lepiej radzi sobie zawieszenie pneumatyczne, które jednak dostępne jest w droższych wersjach i wymaga dopłaty. Na szczęście, w przeciwieństwie do konkurencji (jak np. Land Rover Discovery) układ nie sprawia w zasadzie żadnych kłopotów. Ze sztywnymi nastawami zawieszenia kłóci się jednak nieco automatyczna skrzynia biegów, która w normalnym trybie jest raczej ospała. Oczywiście kierowca ma również do wyboru tryb sportowy, ale wówczas trzeba się liczyć z dużo większym zużyciem paliwa. Samochód należy do grona bezawaryjnych, chociaż podobnie, jak w innych nowoczesnych pojazdach zdarzają się usterki elektroniki. Niektóre egzemplarze cierpią również z powodu niedostatku montażu (skrzypiąca tapicerka, odpadające elementy wnętrza).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-04-29
Witam! Mam okazję kupić Audi Q7 I 3.6 wersja U.S.A i mam pytanie czy da się zamontować do niego gaz jeśli tak to czy to prawda że będzie on pobierał podczas jazdy gaz i benzynę i jaką ilość. Bardzo proszę o pomoc.
W przypadku silnika TFSI ma Pan do czynienia z bezpośrednim wtryskiem paliwa, co oznacza, że wtryskiwacze benzyny muszą być chłodzone w czasie pracy na gazie. Odbywa się to właśnie poprzez wtryskiwanie do cylindrów niewielkiej ilości benzyny co kikanaście cykli wtrysku gazu. Mocno generalizując jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa "nie lubią gazu" a uczucie te odwzajemniane jest przez zakłady montujące instalacje... Koszt założenia jest wysoki i nigdy nie można mieć pewności co do tego, że uszkodzeniu nie ulegną fabryczne wtryskiwacze benzyny
Witam! proszę mi powiedzieć ile może kosztować instalacja gazowa do Q7 3.6 benzyna rok 2007 i czy warto ją założyć
Mam pytanie gdzie można założyć instalację gazową do Audi Q7 3.6 FSI ? Rok 2007. Dzwoniłem do kilku firm i żadna firma nie chce się podjąć założenia instalacji do tego typu silnika.