chceauto.pl
x

Audi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KM

Audi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2024
Średnia cena
523 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
3996 cm3
Silnik
Mild HybridCo to znaczy?
Waga
2275 kg
Ładowność
665 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
507 KM
0-100 km/h
4.1 s.
V max
250 km/h
Zasięg
610 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
14 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
90 zł
Zbiornik paliwa
85 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiJest dramat, ale kto bogatemu zabroni? tani
Rozmiar opon seryjnych
285/45 R20

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
I premium Co to znaczy?
Bagażnik
887 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Audi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Audi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KMAudi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KMAudi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KMAudi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KMAudi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KMAudi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KMAudi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KMAudi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KMAudi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KMAudi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KMAudi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KMAudi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KMAudi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KMAudi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KMAudi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KMAudi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KMAudi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KMAudi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KMAudi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KMAudi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KMAudi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KMAudi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KM

Audi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KM

Audi Q7

Audi Q7 miało swoją premierę w 2005 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie. Samochód produkowany jest w dwóch fabrykach koncernu Volkswagena: w Bratysławie na Słowacji i w Ingolstadt w Niemczech. Samochód to typowy reprezentant klasy SUV.

Audi SQ7

II generacja Audi Q7 pojawiła się na rynku w 2015 roku. W stosunku do poprzednika auto "schudło" średnio aż o 26 procent. Masa auta z wysokoprężnym silnikiem 3,0 TDI wynosi równe 1995 kg. To o rekordowe 325 kg mniej, niż w poprzedniku. Tak znacząca redukcja była możliwa, dzięki sięgnięciu po wysokowytrzymałą stal i stopy aluminium.

W stosunku do poprzednika auto zyskało zdecydowanie bardziej "drogowy" charakter. Karoseria jest niższa o 15 mm, o 37 mm zmniejszyła się też jej długość. Nadwozie nowego modelu mierzy więc 5,05 m długości, 1,97 m szerokości i 1,74 m wysokości. Nieznacznie zmniejszył się również rozstaw osi, który wynosi teraz 2,99 m. Mimo zmniejszonych wymiarów w kabinie wygospodarowano większą ilość miejsca dla pasażerów. Dodatkowe 41 mm przybyło na wysokości głów w przednim rzędzie siedzeń, dodatkowe 23 mm - w tylnym. Ponadto przednie i tylne fotele dzieli teraz dodatkowe 21 mm przestrzeni. Wnętrze przypomina nieco rozwiązania stosowane przez BMW.

Wzorem trzeciej generacji Audi TT samochód otrzymał zegary określane przez Audi mianem „wirtualny kokpit”. Na liście wyposażenia znalazło się wiele systemów bezpieczeństwa i rozrywki. Podstawowe modele oferowane są z nagłośnieniem Bose. Topowe - ze sprzętem grającym Bang&Olufsen. Do wyboru są cztery wersje napędowe - wszystkie, standardowo, oferowane z napędem quattro. Ofertę - na wybranych rynkach - otwiera benzynowe 2,0 l TSI o mocy 252 KM i maksymalnym momencie 370 Nm. Większą jednostka benzynowa - 3,0 l TFSI rozwija 333 KM i 440 Nm. Dzięki temu Audi Q7 przyspiesza do 100 km/h w 6,1 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Dla zwolenników diesli przewidziano silnik 3,0 l TDI rozwijający 272 KM i 600 Nm. W takiej konfiguracji Audi Q7 osiąga 100 km/h w 6,3 s od startu. W późniejszym czasie gamę diesli uzupełniła słabsza odmiana o mocy 218 KM i momencie obrotowym 500 Nm. Po raz pierwszy w cenniku Q7 pojawił się hybrydowy model e-tron. Samochód wyposażono w wysokoprężny silnik 3,0 l TDI o mocy 258 KM i elektryczny motor trakcyjny oferujący dodatkowe 94 kW mocy. Moc przenoszona jest na wszystkie koła za pośrednictwem automatycznej, ośmiostopniowej skrzyni biegów. W sumie układ napędowy generuje 373 KM i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Sprint do do 100 km/h trwa 6,1 s - prędkość maksymalna to 225 km/h. Zużycie paliwa - rzecz jasna w cyklu pomiarowym - wynosić ma 1,7 l/100 km.

Lifting nr 1


W 2019 Q7 drugiej generacji przeszło gruntowny. Zmieniono stylistykę, pojawiły się również nowe rozwiązania techniczne.

W przedniej części nadwozia dominuje duża, ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe z sześcioma pionowymi listwami. Dwuczęściowe boczne wloty powietrza mają bardziej wyraziste kształty. Reflektory – opcjonalnie diodowe HD Matrix ze światłem laserowym – swoim kształtem i sygnaturą świetlną podkreślają szerokość nadwozia.

Audi zmodernizowało zawieszenie Q7. Opcjonalnie dostępny jest elektromechaniczny system aktywnej stabilizacji przechyłu. Amortyzatory z możliwością regulacji stopnia tłumienia redukują ruchy nadwozia na nierównych nawierzchniach, o ile samochód jedzie prosto. Podczas jazdy sportowej ich praca skupia się na optymalnej kompensacji przechyłu – tendencja samochodu do pochylania się w zakręcie jest tu znacznie zredukowana.

Również opcjonalnie dostępny jest układ czterech kół skrętnych. Przy niskich prędkościach koła tylne skręcają o maksymalnie 5 stopni w kierunku przeciwnym do kąta skrętu kół przednich, wpływając w ten sposób na większą zwrotność pojazdu. Podczas jazdy po autostradzie te same koła skręcają w kierunku tym samym co koła przednie, zwiększając stabilność auta. Możliwości Q7 znacząco zwiększa adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Pozwala ono na regulację wysokości zawieszenia i wraz ze standardowym napędem na cztery koła quattro przygotowuje Audi Q7 do jazdy w terenie, po nieutwardzonych drogach. Tryb „offroad” ustawiany jest systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. W systemie tym ustawić można w sumie siedem różnych trybów jazdy. Zawieszenie pneumatyczne jest standardem w siedmiomiejscowej wersji Q7. W opcjonalnej linii S line znaleźć można nieco twardsze, sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension sport, obniżające karoserię podczas jazdy o 15 mm.

Wszystkie jednostki napędowe Audi Q7 współpracują z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic i ze stałym napędem na cztery koła quattro.

Po liftingu samochód urósł. Jego długość zwiększyła się o jedenaście milimetrów, do 5063 mm. Szerokość to teraz 1970 mm, a wysokość 1741 mm. W zależności od pozycji oparć tylnej kanapy, bagażnik w wersji pięciomiejscowej ma od 865 do 2050 litrów. Ta druga wartość osiągana jest przy zupełnie płaskiej powierzchni ładunkowej. Elektryczna klapa bagażnika jest standardem. Sterowanie jej otwieraniem i zamykaniem przy pomocy ruchu stopą jest dostępne opcjonalnie.

Audi, również opcjonalnie, dostarcza tylną kanapę w wersji plus. Wszystkie trzy siedziska można wtedy regulować indywidualnie, jeśli chodzi o ich przesuwanie do przodu i do tyłu, regulować można stopień pochylenia ich oparć oraz elektrycznie podnosić i opuszczać dwa fotele trzeciego rzędu siedzeń. Architektura kokpitu łączy się z nową, cyfrową koncepcją obsługi. Obsługa różnych systemów odbywa się teraz z poziomu dwóch dużych ekranów dotykowych. Przy dotknięciu ikony funkcji, ekrany dostarczają dźwiękowej i haptycznej informacji zwrotnej. Gdy górny ekran jest wyłączony, zlewa się prawie niewidocznie z dużą, czarną powierzchnią deski rozdzielczej. Wszystkie elementy wnętrza logicznie, stylistycznie się uzupełniają – od płaskich wlotów powietrza, po szeroką konsolę umieszczoną na tunelu środkowym.

Lifting nr 2


W 2024 Audi Q7 zostało jeszcze raz zmodernizowane. Co nowego znajdziemy tym razem? Znów zmieniono kształt osłony chłodnicy, inna jest również jej wypełnienie. Sama osłona sięga teraz krawędzi maski i reflektorów. Same reflektory mają nowy kształt, a światła dziennie są powyżej a nie poniżej świateł mijania. Nowe są zderzaki. Sygnaturę świateł dziennych można zmieniać (są cztery opcje do wyboru), opcją są reflektory Matrix LED.

W kabinie zmian jest mniej. Zestaw cyfrowych wskaźników dostał nowe funkcje, a system infotainment - nowe aplikacje.

Gamę Audi Q7 po drugim liftingu otwiera wariant 45 TDI quattro – trzylitrowy silnik wysokoprężny generuje 231 KM i 500 Nm. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 7,1 s, jego prędkość maksymalna wynosi 226 km/h. Wyżej plasuje się Q7 50 TDI quattro, którego silnik generuje 286 KM i 600 Nm. Auto rozpędza się do 100 km/h w 6,1 s i osiąga prędkość maksymalną 241 km/h).

Audi Q7 55 TFSI jest wyposażone w sześciocylindrowy silnik benzynowy 3.0, który generuje 340 KM i 500 Nm. Takie Audi Q7 przyspiesza do 100 km/h w 5,6 s, jego prędkość jest ograniczona do 250 km/h. Wersje V6 mogą ciągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony, co pozwala na holowanie przyczep kempingowych, przyczep dla koni i tym podobnych. Wszystkie silniki współpracują z 8-biegową automatyczną przekładnią tiptronic, stałym napędem na cztery koła quattro oraz układem miękkiej hybrydy.

W gamie pozostanie również Audi SQ7. Ten usportowiony wariant zaczynał karierę z silnikiem Diesla, który następnie został zastąpiony benzynową jednostką 4.0V8. I to się nie zmieni. Po liftingu źródłem mocy SQ7 nadal będzie silnik V8, który generuje 507 KM i 550 Nm. Auto rozpędza się do 100 km/h w 4,1, prędkość jest ograniczona do 250 km/h.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2025-01-05

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Audi Q7 po liftingu. Kolejnym2024-02-05Audi Q7 TFSI e. Hybryda plug-in2019-12-11Audi Q7 po modernizacji2019-06-26Audi Q7 z nowym bazowym silnikiem2015-08-05Oficjalnie: Nowe Audi Q72014-12-12Audi SQ7 po modernizacji2019-07-23

    Audi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    Land Rover Range Rover

    Land Rover Range Rover

    P530 530 KM benzyna2024SUVautomat4x4
    cena średnia 1 179 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    BMW X5

    BMW X5

    M60i 530 KM benzyna2024SUVautomat4x4
    cena średnia 595 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Land Rover Range Rover Sport

    Land Rover Range Rover Sport

    P530 530 KM benzyna2024SUVautomat4x4
    cena średnia 965 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    BMW X7

    BMW X7

    M60i 530 KM benzyna2024SUVautomat4x4
    cena średnia 755 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    BMW X4

    BMW X4

    M 480 KM benzyna2024SUVautomat4x4
    cena średnia 542 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Porsche Cayenne

    Porsche Cayenne

    S 474 KM benzyna2024SUVautomat4x4
    cena średnia 695 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Audi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS