chceauto.pl
x

BMW 116 F70 122 KM

BMW 116 F70 122 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2024
Średnia cena
127 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
Napęd
przedni
Pojemność
1499 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1465 kg
Ładowność
570 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
122 KM
0-100 km/h
9.8 s.
V max
208 km/h
Zasięg
610 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
51 zł
Zbiornik paliwa
49 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiCzęści są tanie, a robocizna nieskomplikowana tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
C premium Co to znaczy?
Bagażnik
380 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

BMW 116 F70 122 KM - GALERIA ZDJĘĆ

BMW 116 F70 122 KMBMW 116 F70 122 KMBMW 116 F70 122 KMBMW 116 F70 122 KMBMW 116 F70 122 KMBMW 116 F70 122 KMBMW 116 F70 122 KMBMW 116 F70 122 KMBMW 116 F70 122 KMBMW 116 F70 122 KMBMW 116 F70 122 KMBMW 116 F70 122 KMBMW 116 F70 122 KMBMW 116 F70 122 KMBMW 116 F70 122 KMBMW 116 F70 122 KMBMW 116 F70 122 KMBMW 116 F70 122 KMBMW 116 F70 122 KMBMW 116 F70 122 KMBMW 116 F70 122 KMBMW 116 F70 122 KMBMW 116 F70 122 KMBMW 116 F70 122 KM

BMW 116 F70 122 KM

BMW 1

BMW serii 1 to obecnie najmniejszy pojazd w ofercie marki z Bawarii. Pierwsza seria modelu pojawiła się na rynku w 2001 roku i przetrwała w ofercie aż do 2012 roku. Konstruując najmniejszy model inżynierowie BMW pozostali wierni filozofii marki - zastosowano zamontowany wzdłużnie z przodu silnik i napęd na tylne koła. Początkowo auto oferowane było jako pięciodrzwiowy hatchback. W 2007 roku ofertę uzupełniła wersja trzydzwiowa, coupe oraz kabriolet. Druga generacja BMW serii 1 - oferowana wyłącznie jako trzy lub pięciodrzwiowy hatchback dostępna jest w salonach od 2011 roku.

BMW 1 F70

Zaledwie 5 lat po premierze generacji F40 zaprezentowano model typoszeregu F70. 5 lat to mało jeśli chodzi o nową generację, ale dużo - jeśli chodzi o modernizację (lifting). W tym przypadku 5 lat nie jest jednak przypadkiem. Nowy model oparto bowiem na poprzedniku, ale zmiany są tak dogłębne, że de facto mamy do czynienia jednak z nową generacją.

F70 i F40 mają tę samą płytę podłogową, szerokość (180 cm) i rozstaw osi (267 cm). Zwiększyła się jednak o 4,2 cm długość nadwozia (436 cm) i wysokość (146 cm; +2.5 cm). Bez zmian pozostała pojemność bagażnika, która wynosi 380 litrów. Uwaga na wersje z napędem mikrohybrydowym - mają one mniejszy bagażnik o pojemności 300 litrów.

Stylizacyjnie F70 oparto na poprzedniku, jednak nie brak detali, dzięki którym nowe BMW 1 nawiązuje do innych nowych modeli niemieckiej marki (X1 czy X2). Uwagę zwraca przede wszystkim przód z szerokim, ale nie przesadzonym grillem i nowymi światłami (seryjnie ledowymi) o podwójnych paskach świateł dziennych.

Całkowicie nowe jest wnętrze, które nie zostało przeniesione z żadnego innego kompaktowego modelu BMW. Stylizacja jest ascetyczna, kokpit zdominowany jest przez dwa umieszczone na jednej wysokości ekrany - 10,25-calowy cyfrowych zegarów i 10,7-calowy dotykowy, systemu infotainment. Niestety, w kabinie nie znajdziemy już fizycznego panelu sterowania klimatyzacją.

Oczywiście, podobnie jak w innych mniejszych modelach, nie ma pokrętła iDrive.

Zmiany zaszły również w zakresie napędu. Najważniejszą zmianą jest całkowita rezygnacja z manualnych skrzyń biegów. BMW 1 F70, niezależnie od jednostki napędowej, będzie wyposażone w siedmiostopniową przekładnię dwusprzęgłową Steptronic.

Wybór jednostek napędowych również nie jest zbyt szeroki. BMW 1 będzie oferowane wersjach 118d, 120d, 120, 123 i M135. Jak widać, z oznaczeń wersji benzynowych zniknęła litera i, która będzie zarezerwowana dla samochodów elektrycznych.

Mamy więc do dyspozycji dwie wersje wysokoprężne: 118d to auto z dieslem 2.0 o mocy 150 KM, a 120d - również dwulitrowym dieslem, ale o mocy 163 KM (zauważalnie mnie niż wcześniejsze 190 KM). Całkowitą nowością jest BMW 120, które jest napędzane przez trzycylindrowy silnik turbo o mocy 170 KM. Wersje 120 i 120d posiadają instalację miękkiej hybrydy 48V.

Topową odmianę stanowi BMW M135 xDrive. Takie auto jest napędzane przez dwulitrowy silnik o mocy 300 KM i maksymalnym momencie 400 Nm (spadek o 50 Nm), co pozwala na rozpędzanie się do 100 km/h w 4,9 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-10-04

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

BMW serii 1 nowej generacji2024-06-08Nowe BMW 1. Napęd na przód i 3 cylindry2019-05-27BMW serii 1 III generacji z przednim napędem!2019-03-27Nowe BMW 1 z napędem na przód?2019-02-11Trzydrzwiowe BMW 1. Będzie taniej2012-05-14BMW 1 i BMW 5 z nowymi napędami2024-09-30

BMW 116 F70 122 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

1.5 eTSI 130 KM benzyna2024hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 135 000 zł
OCENY
Dostępność
Fiat Tipo

Fiat Tipo

1.5 Hybrid 130 KM benzyna2024hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 117 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Astra

Opel Astra

1.2 Turbo 130 KM benzyna2024hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 123 000 zł
OCENY
Dostępność
Skoda Scala

Skoda Scala

1.0 TSI 115 KM benzyna2024hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 107 000 zł
OCENY
Dostępność
Mazda 3

Mazda 3

2.0 Skyactiv-G 122 KM benzyna2024hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 132 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 308

Peugeot 308

1.2 PureTech 130 KM benzyna2024hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 117 000 zł
OCENY
Dostępność

BMW 116 F70 122 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS