Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
BMW 120i F40 178 KM
BMW 1
BMW serii 1 to obecnie najmniejszy pojazd w ofercie marki z Bawarii. Pierwsza seria modelu pojawiła się na rynku w 2001 roku i przetrwała w ofercie aż do 2012 roku. Konstruując najmniejszy model inżynierowie BMW pozostali wierni filozofii marki - zastosowano zamontowany wzdłużnie z przodu silnik i napęd na tylne koła. Początkowo auto oferowane było jako pięciodrzwiowy hatchback. W 2007 roku ofertę uzupełniła wersja trzydzwiowa, coupe oraz kabriolet. Druga generacja BMW serii 1 - oferowana wyłącznie jako trzy lub pięciodrzwiowy hatchback dostępna jest w salonach od 2011 roku.
BMW 1 F40
To prawdziwa rewolucja. Samochód - z napędem na przednią oś! - jest krótszy i szerszy niż do tej pory. Auto dostępne jest wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback o długości 4319 mm (-5 mm w stosunku do poprzednika). O 34 mm zwiększyła się szerokość nadwozia (obecnie 1799 mm), samochód jest również o 13 mm wyższy (1434 mm). Zaskoczeniem może być krótszy niż do tej pory rozstaw osi. Producent obiecuje jednak zauważalnie przestronniejsze niż w obecnej generacji wnętrze. Przestrzenniej ma być m.in. nad głowami pasażerów, na wysokości łokci czy kolan.
O 20 l – do 380 l – zwiększyła się pojemność bagażnika. Złożenie oparć tylnej kanapy skutkuje powiększeniem kufra do 1200 l. Do wyboru są cztery linie stylizacyjne. Powyżej podstawowego, o nazwie Advantage, znajduje się Luxury Line. Poznamy go po elementach zewnętrznych w satynowanym aluminium i tapicerce ze skóry Dakota. Dalej są: Sport Line oraz M Sport. Pierwszy to m.in.: akcenty w kolorze czarnym, błyszczące ramkami szyb BMW Individual Shadowline i fotele sportowe. Drugi wyróżnia się akcentami w satynowanym aluminium, pasem przednim ze specjalnie ukształtowanymi wlotami powietrza oraz pasem tylnym BMW M w błyszczącym kolorze czarnym.
W standardzie europejscy klienci otrzymują np.: system ostrzegania przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi (z miejską funkcją hamowania ostrzegającą również przez rowerzystami) oraz działające przy prędkościach od 70 do 210 km/h ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu (z aktywną korektą toru jazdy). W droższych wersjach – wzorem Mercedesa - multimedia obsługiwać można głosowo (”Hej BMW”). Inteligentny asystent osobisty uczy się procesów, preferowanych ustawień i nawyków kierowcy i może je potem wykorzystywać w odpowiednim kontekście lub może pełnić funkcję partnera do rozmów.
Do wyboru są 3 i 4-cylindrowe silniki o mocach od 116 KM (116d) do 306 KM (BMW M135i xDrive). BMW 116d, BMW 118d oraz BMW 118i wyposażone są standardowo w sześciostopniową manualną skrzynię biegów. Nowością jest siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa, przekładnia Steptronic dostępna jako opcja w BMW 116d oraz BMW 118i. Ośmiostopniowa przekładnia Steptronic dostępną jest opcjonalnie w 118d i standardowo w BMW 120d xDrive, oraz w topowym BMW M135i xDrive. Ten ostatni przyspiesza do 100 km/h w 4,8 s i osiąga 250 km/h. Auto oferowane jest wyłącznie z systemem napędu 4x4 xDrive.
Nowa seria 1 standardowo wykorzystuje do kontrolowania trakcji technologię ABR. Reakcja na poślizg odbywa się tu bezpośrednio w sterowniku silnika, a nie w jednostce sterującej DSC. Dzięki temu informacje są przesyłane trzykrotnie szybciej, a reakcja jest odczuwana przez kierowcę jako nawet dziesięciokrotnie szybsza. System wspierać będzie standardowy układ BMW Performance Control (rozkład momentu żyroskopowego), który zwiększa zwinność auta, dzięki precyzyjnej ingerencji hamulców na kołach po wewnętrznej stronie zakrętu. Dzięki niemu kierowca może odnieść wrażenie jazdy tylnonapędówką...
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2021-01-03