BMW 216d F44 116 KM
BMW 2
BMW 2 to zaprezentowany jesienią 2013 roku samochód typu coupe, który w gamie niemieckiego producenta zastąpił BMW 1 coupe. Karoseria serii 2 jest o 72 mm dłuższa i o 32 mm szersza niż w „jedynce”, o 30 mm zwiększył się też rozstaw osi. Niemcom udało się też wygospodarować spory bagażnik, którego pojemność to 390 litrów.
Samochód napędzany jest szeroką gamą jednostek napędowych, zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych. Na szczycie gamy stoi seria M, czyli napędzane silnikiem o mocy 326 KM M235i.
Jesienią 2014 roku na salonie paryskim pokazano serię 2 Convertbile, jest to kabriolet ze składanym automatycznie miękkim dachem.
BMW 2 F44
BMW 2 Gran Coupe to całkowicie nowy model, sedan, zaprezentowany w 2019 roku, który stanowi bawarska odpowiedź na Mercedesa CLA.
BMW serii 2 Gran Coupe ma długość 4526 mm, szerokość 1800 mm i wysokość 1420 mm. Rozstaw osi - osi 2670 mm - jest identyczny, jak w nowej serii 1. Nie jest to oczywiście przypadek - nowy model bazuje na tej samej, przednionapędowej, platformie. Bagażnik ma pojemność 430 l.
Topowa odmiana to BMW M235i xDrive. Auto standardowo wyposażone jest w napęd na wszystkie koła xDrive, blokadę mechanizmu różnicowego Torsena, sportowy układ kierowniczy M i sportowe hamulce M. Ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów Steptronic wyposażona jest w system Launch Control. Auto wyróżnia się m.in atrapą chłodnicy z trójwymiarową siatką zamiast pionowych listew. Pod maską pracuje benzynowa dwulitrówka o mocy 306 KM (450 Nm). Przyspieszenie do 100 km/h to zaledwie 4,9 s. Prędkość maksymalna - 250 km/h.
Oprócz BMW M235i xDrive w ofercie jest pięć linii stylistycznych: podstawowa, Advantage, Sport Line, Luxury Line i M Sport.
W BMW serii 2 Gran Coupé zastosowano innowacyjne systemy wspomagające kierowcę znane z wyższych modeli marki . W Europie standardowo oferowane jest ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu z aktywnym naprowadzaniem oraz ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z miejską funkcją hamowania. Opcjonalne są aktywny regulator prędkości, system asystujący kierowcy z ostrzeganiem przy zmianie pasa ruchu, przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i przez ruchem poprzecznym, a także asystent cofania.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-07