chceauto.pl
x

BMW 318d G20 FL 150 KM

Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2022
Średnia cena
133 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
tylny
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1995 cm3
Silnik
diesel
Waga
1560 kg
Ładowność
590 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
150 KM
0-100 km/h
8.4 s.
V max
226 km/h
Zasięg
530 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7.6 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
49 zł
Zbiornik paliwa
40 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiCzęści są tanie, a robocizna nieskomplikowana tani
Rozmiar opon seryjnych
205/60 R16

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
D premium Co to znaczy?
Bagażnik
480 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

BMW 318d G20 FL 150 KM

BMW 3

Seria 3 to najpopularniejszy reprezentant rodziny pojazdów BMW. Pierwsze auto tej serii - typoszereg E21 - zadebiutowało w 1975 roku. W 1981 roku zaprezentowano kolejną generację - typoszereg E30 - która przetrwała w ofercie aż do 1994 roku. Wtedy też na rynku pojawiło się (najpopularniejsze obecnie na polskim rynku wtórnym) E36 produkowane aż do roku 2000. Kolejny model serii 3 - typoszereg E46 - produkowany był w latach 1998 - 2006. Od 2005 roku w ofercie pojawił się typoszereg E90, który oferowany był przez BMW do końca 2011 roku. Wtedy samochód zastąpiony został typoszeregiem F30. Od 2019 na rynku obecna jest generacja G20.

BMW 3 G20 FL

Siódma generacja "trójki" zadebiutowała w październiku 2018 roku. Największe wrażenie robią rozmiary auta. Nowa „trójka” jest o 76 mm dłuższa, o 16 mm szersza i o 1 mm wyższa od poprzednika. Oznacza to, że sedan mierzy teraz 4709 mm długości, 1827 mm szerokości i 1442 wysokości. Niemieccy konstruktorzy aż o 41 mm zwiększyli też rozstaw osi. W obecnej generacji wynosi on już 2851 mm. To o 21 mm więcej niż w popularnej na polskich drogach serii 5 typoszeregu E39!

Oprócz większej przestrzeni w kabinie auto może się też pochwalić idealnym rozkładem mas (50:50), niewielkim oporem aerodynamicznym (Cd=0,23) i pojemnym bagażnikiem o objętości 480 l.

W nowym wnętrzu znajdziemy m.in. wirtualne zegary i duży, umieszczony na szczycie konsoli środkowej wyświetlacz. BMW nie zrezygnowało jednak z klasycznych przycisków do sterowania wentylacją czy radiem (wbrew trendom pozostawiono nawet pokrętło do regulacji głośności). Jedną z nowości jest system bezkluczykowego dostępu pozwalający otworzyć samochód i uruchomić silnik za pośrednictwem smartfona.

A skoro już o silnikach mowa. Do wyboru – przynajmniej w początkowym okresie – są czterocylindrowe (2,0 l) silniki benzynowe i wysokoprężne oraz jeden rzędowy, sześciocylindrowy, diesel (3,0 l).

Podstawowa odmiana - BMW 318d ma 150 KM i 320 Nm. Samochód (z ręczną, sześciostopniową skrzynią) przyspiesza do 100 km/h w 8,5 s i osiąga prędkości 226 km/h.

Mocniejsza odmiana – BMW 320d – ma 190 KM i 400 Nm. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,1 s i osiąga 240 km/h. Model zamówić też można z napędem xDrive. Wówczas sprint do 100 km/h trwa 6,9 s, a prędkość maksymalna spada do 233 km/h.

Najmocniejszy, sześciocylindrowy diesel – BMW 330d - osiąga 265 KM i 580 Nm. Zamówić go można wyłącznie z ośmiostopniowym automatem i napędem na tył. Przyspieszenie do 100 km./h trwa 5,5 s, auto osiąga prędkość maksymalną 250 km/h.

Fani silników benzynowych mają do wyboru modele BMW 320i lub 330i. Każdy oferowany jest standardowo z ośmiostopniową skrzynią Steptronic. BMW 320i osiąga 184 KM i 300 Nm (od 0 do 100 km/h w 7,2 s, prędkość maksymalna 238 km/h). BMW 330i rozwija 258 KM i 400 Nm (od 0 do 100 km/h w 5,8 s, prędkość maksymalna 250 km/h).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-08-20

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    BMW 3 po modernizacji2024-06-12BMW Neue Klasse. Taka będzie nowa seria 32023-09-13BMW serii 3 Touring zaprezentowane2019-06-13Nowe BMW serii 3 coraz bliżej2018-08-1640 lat BMW serii 32015-05-13BMW serii 3 po liftingu2015-05-08

    BMW 318d G20 FL 150 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS