chceauto.pl
x

BMW 523i E34 170 KM

BMW 523i E34 170 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1995
Średnia cena
6 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
tylny
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
2494 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
170 KM
0-100 km/h
8.8 s.
V max
227 km/h

KOSZTY

Spalanie
8.3 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
53 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
E premium Co to znaczy?
Bagażnik
460 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
18000 km czyli po 12 miesiącach
Zużycie paliwa
10 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
26 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.7 s.
Prędkość maksymalna
206 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

BMW 523i E34 170 KM - GALERIA ZDJĘĆ

BMW 523i E34 170 KMBMW 523i E34 170 KM

BMW 523i E34 170 KM

BMW 5

BMW serii 5 do duży samochód rodzinny - bezpośredni konkurent takich pojazdów, jak Audi A6 i Mercedes klasy E. Auta tej serii wytwarzane są przez niemiecką markę od 1972 roku. Najpopularniejsze na polskim rynku są obecnie modele typoszeregu E34 (lata produkcji 1998-1996) i E39 (1995-2003). W roku 2003 pojawił się nowy model piątki - typoszereg E60 - który przetrwał w ofercie do 2010 roku. Pod koniec roku 2009 BMW zaprezentowało kolejną generację - typoszereg F10.

BMW 5 E34

Chociaż samochód produkowany był aż do 1997 roku, BMW serii 5 typoszeregu E34 to już w zasadzie youngtimer. Pierwsze egzemplarze pojawiły się na rynku w 1988 roku, konstrukcyjnie samochód tkwi w połowie lat osiemdziesiątych. Nie jest to jednak wadą, bo jeśli uda nam się znaleźć zadbany egzemplarz, jego eksploatacja nie powinna nastręczać większych problemów. Auto ma prostą i solidną budowę, jego naprawy podejmie się każdy warsztat. Trzeba jednak pamiętać, że większość tych pojazdów powoli kończy już swój żywot w postaci wkładów do pieców hutniczych, w tych, które wciąż jeżdżą, z uwagi na znaczny przebieg, trudno jest wskazać typowe usterki. W samochodzie w takim wieku ma prawo zepsuć się wszystko.
Auta najczęściej cierpią na wycieku oleju (z silnika i układu napędowego), często współpracy odmawiają pompy wody (w skrajnych przypadkach może się to skończyć pęknięciem bloku silnika!) oraz elektronika. Posłuszeństwa odmawiają często skrzynie biegów, a ich naprawa jest kosztowa (nie radzimy kupować używanych, przeważnie też są niesprawne). Najbardziej godne uwagi są zazwyczaj modele z najsłabszymi, benzynowymi jednostkami, które nie były zbyt mocno eksploatowane. Diesle, chociaż teoretycznie bardzo dobre, mają przeważnie po pół miliona kilometrów przebiegu i wymagają natychmiastowej reanimacji (brak kompresji, usterki pomp wtryskowych, czujników). Samochód to propozycja raczej dla indywidualisty i fana aut z Bawarii. W codziennej eksploatacji - z racji wieku - potrafi być kłopotliwy. Tylny napęd oprócz dobrych właściwości jezdnych, wpływa również na niezbyt dużą ilość miejsca wewnątrz (także w bagażniku) oraz duże zużycie paliwa. Na plus należy zaliczyć dobrą dostępność części zamiennych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-06-04

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

BMW 5 Touring nowej generacji2024-02-17BMW serii 5 z nowymi napędami hybrydowymi2023-09-30BMW 5 nowej generacji2023-05-28BMW serii 5. Ceny2016-11-21BMW serii 5 po liftingu2013-05-19Wszyscy chcą BMW 5!2013-01-24

BMW 523i E34 170 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Peugeot 605

Peugeot 605

3.0 167 KM benzyna1995sedanręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Lancia Kappa

Lancia Kappa

2.4 20V 175 KM benzyna1995sedanręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Rover Seria 800

Rover Seria 800

25 175 KM benzyna1995sedanręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Alfa Romeo 164

Alfa 164

3.0 V6 180 KM benzyna1995sedanręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A6

Audi A6

2.8 E 174 KM benzyna1995sedanręczna4x4
cena średnia 10 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo seria 900

Volvo seria 900

2.5 170 KM benzyna1995sedanręcznatylny
cena średnia 3 000 zł
OCENY
Dostępność

BMW 523i E34 170 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS