BMW 530e G60 299 KM
BMW 5
BMW serii 5 do duży samochód rodzinny - bezpośredni konkurent takich pojazdów, jak Audi A6 i Mercedes klasy E. Auta tej serii wytwarzane są przez niemiecką markę od 1972 roku. Najpopularniejsze na polskim rynku są obecnie modele typoszeregu E34 (lata produkcji 1998-1996) i E39 (1995-2003). W roku 2003 pojawił się nowy model piątki - typoszereg E60 - który przetrwał w ofercie do 2010 roku. Pod koniec roku 2009 BMW zaprezentowało kolejną generację - typoszereg F10.
BMW 5 G60
BMW serii 5 typoszeregu G60 zostało oficjalnie zaprezentowane w połowie 2023 roku. Samochód jest dostępny również w praktycznie identycznej stylistycznie odmianie elektrycznej o nazwie i5.
Premiera nowych modeli BMW wywołuje zwykle kontrowersje dotyczące stylizacji szczególnie przedniej części nadwozia, gdzie kultowe nerki rozrosły się do kształtów zębów wiewiórki. Na szczęście w przypadku nowej "piątki" niemieccy styliści zdołali powstrzymać swoje żądze dotyczące powiększenia grilla.
Nie zdołali się jednak powstrzymać przed znaczącym powiększeniem całego auta. BMW 5 generacji G60 w nadwoziu sedan jest o 9,7 cm dłuższe od poprzedniej "piątki", przy czym rozstaw osi wzrósł zaledwie o 2 cm, do 3 metrów.
Samochód ma 1,9 m szerokości (+3,2 cm) oraz jest o 3,6 cm wyższy niż poprzednik (mierzy 151,5 cm).
Wersja elektryczna, czyli BMW i5 zasilana jest poprzez umieszczony w podłodze między osiami akumulator o pojemności 81,2 kWh. Samochód jest w dwóch wersjach.
Bazowa to i5 eDrive40, które napędzane jest przez umieszczony przy tylnej osi silnik mocy 340 KM, zasięg wg WLTP ma wynosić między 480 a 580 km. W praktyce oczywiście będzie znacznie mniejszy, ale 400 km w trasie może być realne. Auto można ładować prądem stałym z mocą 205 kW, albo zmiennym z mocą 11 kW. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 193 km/h.
Mocniejsza wersja to i5 M60 xDrive. Taki samochód posiada dwa silniki o łącznej mocy 601 KM i momencie 820 Nm, dzięki czemu rozpędza się do 100 km/h w 3,8 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 230 km/h. Zasięg ma wynosić od 455 do 515 km, czyli realnie bliżej 350 km. Ładowanie możliwe jest mocą 205 lub 22 kW (prąd zmienny).
Wszystkie silniki spalinowe są zelektryfikowane (mild hybrid) i współpracują z 8-stopniową automatyczną przekładnią Steptronic. W Europie oferta obejmie wersje 520i (208 KM), 520d (197 KM) i 520d xDrive (197 KM, napęd na 4 koła). Wiosną 2024 roku gama została poszerzona o hybrydy typu plug-in: 530e i 550e xDrive.
To oznacza, że w BMW serii 5 G60 nie znajdziemy już rzędowych silników sześciocylindrowych, dostępne są wyłącznie jednostki czterocylindrowe (z wyłączeniem M5, gdzie mamy V8).
Wnętrze BMW 5 G60 jest zdominowane przez dwa zakrzywione ekrany (wielkości 12,3 i 14,9 cala) pokryte jedną taflą szkła - cyfrowych zegarów i systemu inforozrywki. Samochód jest oczywiście bogato wyposażony w systemy bezpieczeństwa.
Na początku 2024 została zaprezentowana wersja Touring, czyli BMW 5 w nadwoziu kombi.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-07-23