chceauto.pl
x

BMW 530i F11 272 KM

BMW 530i F11 272 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2011
Średnia cena
58 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
tylny
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
2996 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1800 kg
Ładowność
650 kg

OSIĄGI

Moc
272 KM
0-100 km/h
6.7 s.
V max
250 km/h
Zasięg
830 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8.4 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
54 zł
Zbiornik paliwa
70 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
225/55 R17
245/45 R18
245/40 R19

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
E premium Co to znaczy?
Bagażnik
560 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
18000 km czyli po 12 miesiącach
Zużycie paliwa
10.1 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
26 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
7.4 s.
Prędkość maksymalna
227 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

BMW 530i F11 272 KM - GALERIA ZDJĘĆ

BMW 530i F11 272 KMBMW 530i F11 272 KMBMW 530i F11 272 KMBMW 530i F11 272 KMBMW 530i F11 272 KMBMW 530i F11 272 KMBMW 530i F11 272 KMBMW 530i F11 272 KMBMW 530i F11 272 KMBMW 530i F11 272 KMBMW 530i F11 272 KMBMW 530i F11 272 KMBMW 530i F11 272 KMBMW 530i F11 272 KMBMW 530i F11 272 KMBMW 530i F11 272 KMBMW 530i F11 272 KMBMW 530i F11 272 KMBMW 530i F11 272 KMBMW 530i F11 272 KMBMW 530i F11 272 KMBMW 530i F11 272 KMBMW 530i F11 272 KMBMW 530i F11 272 KM

BMW 530i F11 272 KM

BMW 5

BMW serii 5 do duży samochód rodzinny - bezpośredni konkurent takich pojazdów, jak Audi A6 i Mercedes klasy E. Auta tej serii wytwarzane są przez niemiecką markę od 1972 roku. Najpopularniejsze na polskim rynku są obecnie modele typoszeregu E34 (lata produkcji 1998-1996) i E39 (1995-2003). W roku 2003 pojawił się nowy model piątki - typoszereg E60 - który przetrwał w ofercie do 2010 roku. Pod koniec roku 2009 BMW zaprezentowało kolejną generację - typoszereg F10.

BMW 5 F11

BMW serii 5 F10/F11 debiutowało w 2010 roku. Produkcję tej generacji zakończono na początku roku 2017.

BMW serii 5 typoszeregu F10/F11 to samochody niezwykle skomplikowane, a przez to trudne i drogie w serwisowaniu. W zamian oferują bardzo bogaty poziom wyposażenia, doskonały poziom wykończenia i zaawansowane technologie.

Generacja F10 zastąpiła niezwykle popularne E60 i - jak się wkrótce okazało - zrobiła to z sukcesem, samochód spotkał się z ciepłym przyjęciem przez klientów.

Jako nowe, auto można było kupić w wielu różnych wersjach, możliwości personalizacji były olbrzymie. Wspomnijmy tutaj o benzynowych silnikach 4-, 6- i 8-cylindrowych, wysokoprężnych o 4- i 6-cylindrach, z jedną lub kilkoma (dwoma lub trzema) turbosprężarkami, napędem na tył lub na wszystkie koła (xDrive), z manualną lub automatyczną (ośmiostopniową) przekładnią i jednym z trzech rodzajów nadwozia.

A do tego dodać trzeba jeszcze wyposażenie opcjonalne, którego lista jest niezwykle szeroka. Wspomnijmy np. o kamerze termowizyjnej, różnych rodzajach foteli, aktywnym tempomacie, ekranie systemu pokładowego o przekątnej 10,2 cala (dostępny był również mniejszy), wyświetlaczu przeziernym HUD, aktywnym układzie kierowniczym czy regulowanym zawieszeniu. Aktywny tempomat, podgrzewane fotele czy reflektory ksenonowe w tym zestawieniu wydają się oczywistością.

Co ciekawe, oferta samochodów na rynku wtórnym nie jest wcale tak różnorodna, jak mogłoby się wydać. Zdecydowaniu dominują w niej samochody z nadwoziem sedan, automatyczną skrzynią biegów i dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym. Taka konfiguracja łączy wygodę, przyzwoite osiągi (moc 184 KM) ze stosunkowo niskim zużyciem paliwa.

O popularności tej wersji napędowej decydowała również cena. Auta o pojemności do 2.0 na polskim rynku obłożone są znacznie niższą akcyzą (3,1 zamiast 18,6 proc.).

Niestety, dwulitrowy diesel serii N47 akurat nie jest wzorem niezawodności - naciągnięciu ulega w nim łańcuch rozrządu, co objawia się grzechotaniem. Usterka była na tyle powszechna, że producent często naprawiał ją na gwarancji (a naprawa jest czasochłonna i droga). W 2014 roku silnik N47 został zastąpiony przez B47, który już tej wady nie posiadał.

Warto pamiętać o regularnej wymianie oleju w automatycznej skrzyni biegów oraz przekładni rozdzielczej xDrive. Dodatkowo większość samochodów napędzanych dieslami posiada katalizator redukujący tlenki azotu (NOx), który wymaga systematycznego dolewania płynu AdBlue (robi się to na stacjach benzynowych).

Pozostałe silniki nie sprawiają większych problemów, chociaż w benzynowym silniku 2.0 turbo zdarzały się usterki napędu pompy oleju. Ponadto przytrafiać się mogą różnego rodzaju awarie elektroniki, które nie są niestety łatwe do zdiagnozowania i usunięcia.

Jednym słowem BMW serii 5 F10/F11 potrafią dostarczyć sporo przyjemności z jazdy, zapewniając luksus, wygodę i wysoki poziom wyposażenia. Kłopoty i spore wydatki zaczną się, gdy pojawią się pierwsze usterki, a przy tak skomplikowanych i nasyconych elektroniką samochodach są one w większości kwestią czasu
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-05-17

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

BMW 5 Touring nowej generacji2024-02-17BMW serii 5 z nowymi napędami hybrydowymi2023-09-30BMW 5 nowej generacji2023-05-28BMW serii 5. Ceny2016-11-21BMW serii 5 po liftingu2013-05-19Wszyscy chcą BMW 5!2013-01-24

BMW 5 - AKCJE NAWROTOWE

2011-11-16W niektórych samochodach marki BMW 5, BMW 6, BMW X5, BMW X6 i BMW 7 z silnikami benzynowymi, wyprodukowanych w Niemczech w okresie: 16.11.2007 - 02.02.2011, na skutek długotrwałego działania wysokiej temperatury w komorze silnika na plastikową obudowę pompy może do dojść do uszkodzenia jej wtyczki elektrycznej. Usterka spowoduje aktywację komunikatu ostrzegawczego o zmniejszeniu efektywności chłodzenia. Prawdopodobieństwo pojawienia się uszkodzenia wtyczki elektrycznej pompy jest bardzo małe.

BMW AG nie wyklucza możliwości wystąpienia krótkiego zwarcia i dodatkowego stopienia wtyczki w wypadku pozostawienia zamontowanej pompy w długiej perspektywie czasowej. Informuje jednocześnie, iż usterka nie stwarza poważnego zagrożenia dla życia i zdrowia, i wprowadza przedmiotową akcję nie traktując jej jako przywoławczą.

plik pdf
2013-08-07Niektóre samochody BMW, modele: BMW 1(poprzedni model), BMW 5 (obecny i poprzedni model), BMW X3 (poprzedni model), BMW X5, BMW X6, BMW 7 wyposażone w silniki diesla i wyprodukowane w Niemczech, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

W ww. modelach samochodów może dojść do przegrzania obwodu drukowanego podgrzewacza filtra paliwa. W konsekwencji może to doprowadzić do szybkiego rozładowania się akumulatora rozruchowego i braku możliwości uruchomienia samochodu. W bardzo rzadkich przypadkach, jeżeli dojdzie do zwarcia podczas jazdy, może doprowadzić to do późniejszego pożaru samochodu, nawet gdy będzie on wyłączony.

Na rynku polskim kampanią naprawczą łącznie objętych jest 1 312 samochodów marki BMW. Lista numerów VIN w załączniku.

plik pdf

BMW 530i F11 272 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS