BMW 630i G32 258 KM
BMW 6
Seria 6 - jako duże, dwudrzwiowe coupe - produkowana była przez BMW w latach 1976-1989. W 2003 roku firma z Bawarii powróciła do pomysłu produkcji tego typu pojazdów prezentując nowy model - "szóstkę" typoszeregu E63. Samochód przetrwał w ofercie do końca 2010 roku. Z początkiem kolejnego zastąpiła go następna - trzecia już - generacja oznaczona typoszeregiem F12. Zarówna drugie, jak i trzecie wcielenie auta oferowane są w dwóch wersjach nadwoziowych - jako coupe lub cabriolet.
BMW 6 G32
II generacja współczesnej szóstki GT zadebiutowała w połowie 2017 roku.
Z poprzednia generacją nowy model łączy jedynie nazwa. Karoseria ma teraz 5 091 mm długości (+ 87 mm), 1 902 mm szerokości (bez zmian) i 1 538 mm (-21 mm). Wrażenie robi też monstrualny rozstaw osi – 3 070 mm. Mimo słusznych rozmiarów auto może pochwalić się rewelacyjnym współczynnikiem oporu aerodynamicznego Cd 0,25 (w poprzedniku 0,29). Nawiązania do klasycznych coupe znajdziemy w pozbawionych ramek okien drzwiach, nisko opadającej linii dachu czy wlotom powietrza w przednich błotnikach.
Mówiąc o nadwoziu nie można też pominąć zaskakująco pojemnego bagażnika. W porównaniu z poprzednikiem ma on aż o 110 l większą pojemność, która wynosi teraz 610 l (1800 gdy złożymy oparcia tylnej kanapy).
Kabinę utrzymano w typowym dla niemieckiej marki stylu. Znajdziemy w niej m.in. wieńczący deskę rozdzielczą dotykowy wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala. Na listę opcji trafił system sterowania systemami pokładowymi gestami lub głosem, wyświetlacz przezierny HUD, czy fotele z funkcją masażu.
Wszystkie wersje silnikowe (początkowo trzy) sprzęgane są z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów.
Podstawowy model - BMW 630i Gran Turismo – napędzany jest benzynowym R4 o pojemności 2,0 l. Silnik rozwija 258 KM (5000-6500 obr./min) i 400 Nm (1550-4400 obr./min). Auto przyspiesza do 100 km/h w 6,3 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h.
Wyżej w hierarchii stoi BMW 640i Gran Turismo z 3,0-litrowym, benzynowym R6. Moc 340 KM (5500-6500 obr./min) i 450 Nm (1380-5200 obr./min) gwarantują setkę w 5,4 s (v-max – 250 km/h).
Do wyboru jest również wysokoprężne 3,0 l R6 o mocy 265 KM (4000 obr./min) i momencie obrotowym 620 Nm (2000-2500 obr./min). W tej konfiguracji (630d) samochód osiąga setkę w 6,1 s.
Auta wyposażone w jednostki R6 będzie też można zamówić w napęd 4x4 BMW xDrive. W każdym z przypadków (BMW 640i Gran Turismo i BMW 630d Gran Turismo) sprint do 100 km/h trwa o 0,1 szybciej.
Wszystkie egzemplarze wyposażone będą w pneumatyczne zawieszenie tylnej osi (opcjonalnie obu). Pierwsze egzemplarze trafić mają do nabywców w listopadzie 2017 roku.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-09-11