Zdaniem wielu osób BMW serii 8 to jedno z najpiękniejszych coupe w historii motoryzacji. Samochód zaprezentowano w 1989 roku i przetrwał on w produkcji aż do 1999 roku.
Pojazd ten to typowy przedstawiciel klasy 2+2. Ilość miejsca z przodu jest więcej niż zadowalająca, z tyłu z trudem pomieści się dwójka dzieci.
Największą wadą auta jest zużycie paliwa (w mieście nawet 40 litrów!) oraz fakt, że w Polsce bardzo ciężko o wóz w przyzwoitym stanie. Auto przeładowane jest różnego rodzaju systemami elektronicznymi, przez co jego serwisowanie jest niezwykle kosztowne. Brak również mechaników, którzy podjęliby się niektórych napraw.
To piękny i zapewniający ogromną frajdę z jazdy klasyk, ale jego utrzymanie w ciągu roku może nas kosztować sporo więcej, niż za niego zapłaciliśmy.
BMW serii 8 II generacji debiutowało w 2018 roku. Samochód nawiązuje do swojego poprzednika, który produkowano w latach 90-tych.
BMW 8 ma nadawać się zarówno do ekstremalnej jazdy po torze (do czego predestynują go mocne silniki, wydajne hamulce, doskonałe zawieszenie i wysoka sztywność nadwozia) jak i długich podróży w komforcie, do których konstruowane są samochody klasy GT.
Samochód cechuje się długą maską i sporym rozstawem osi (282,2 cm). Nadwozie mierzy 484,3 cm długości, 190,2 cm szerokości i tylko 134,1 cm wysokości.
We wnętrzu zamontowano cztery fotele, pojemność bagażnika to 420 litrów. Oparcie tylnej kanapy można złożyć, dzięki czemu rośnie pojemność przestrzeni bagażowej.
Opcjonalnie wiele elementów nadwozia (jak dach, osłony lusterek, wloty powietrza czy tylny dyfuzor) mogą być wykonane z włókna węglowego. Standardowo BMW 8 posiada światła w technologii LED, opcjonalnie dostępne będą adaptacyjne LED oraz laserowe z zasięgiem do 600 m.
We wnętrzu znajdziemy m.in. wyświetlacz HUD, cyfrowe zegary czy 10-calowy ekran dotykowy na konsoli środkowej.