Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Ford B-Max 1.0 EcoBoost 100 KM
Ford B-Max to minivan zaliczany do segmentu B, który debiutował na salonie genewskim w 2012 roku. Wkrótce potem model ten trafił do salonów.
B-Max został zbudowany w oparciu o płytę podłogową Fiesty (jest od niej dłuższy jedynie o 11 cm). Rozwiązaniem wyróżniającym B-Maxa na tle innych aut segmentu jest niecodzienny system dostępu do wnętrza. Przednie drzwi (od strony kierowcy i pasażera) otwierają się w klasyczny sposób, tylne – podobnie jak w autach dostawczych, czy dużych vanach – są przesuwne.
Co bardzo ważne, po otwarciu przednich i tylnych drzwi, dostępu do wnętrza nie ogranicza słupek B. Wykonane z wysokowytrzymałej stali wzmocnienia pełniące funkcję słupka zintegrowano z konstrukcją drzwi. Dzięki temu po otwarciu obu drzwi powstaje otwór o szerokości aż 155 cm. W tej klasie samochodów to rozwiązanie niespotykane.
Ford B-Max jest oferowany z silnikami benzynowymi 1.4 90 KM, 1.0 Ecoboost 100 i 120 KM a także 1.6 105 KM oraz dieslami 1.5 TDCI o mocy 75 KM i 1.6 TDCI o mocy 95 KM. Standardowo wszystkie jednostki współpracują z manualnymi skrzyniami biegów o pięciu przełożeniach. Wyjątkiem jest benzynowy silnik 1.6, który parowany jest z sześciostopniową automatyczną skrzynią PowerShift.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-01-02