Ford Puma II 1.0 EcoBoost Hybrid 125 KM
Ford Puma
W połowie 2019 roku Puma dołączyła do stale poszerzanej oferty europejskich SUV oraz crossoverów inspirowanych SUVami, takich jak Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge oraz zupełnie nowy Explorer Hybrid Plug-In. Auto powstało w oparciu o płytę podłogową modelu Fiesta.
Klienci mają do wyboru dziesięć ”żywych” kolorów nadwozia (Blazer Blue, Frozen White, Race Red, Solar Silver, Agate Black, Lucid Red, Grey Matter, Desert Island Blue, Magnetic oraz Metropolis White). Stylistycznie samochód nawiązuje do poprzednika chociażby kształtem charakterystycznych lamp przednich. Biorąc pod uwagę pozycjonowanie pojazdu imponować może bagażnik mieszczący aż 456 l. Pod podłogą zamontowano 80-litrowy schowek ”MegaBox” o wymiarach 763 x 752 x 305 mm. Można w nim przewozić przedmioty o wysokości do 115 cm. To idealne miejsce na zabrudzone buty narciarskie czy np… doniczkę z kwiatkiem. Wykonano go z łatwego do utrzymania w czystości tworzywa. Na jego dnie znajdziemy też wyjmowany korek odpływowy, dzięki czemu zabrudzony schowek wyczyścić można strumieniem wody.
Pod maską znajdziemy wielokrotnie nagradzany, trzycylindrowy silnik 1,0 l EcoBoost. Auto oferowane jest też z układem EcoBoost Hybrid o mocy do 155 KM. Połączony z silnikiem za pomocą paska rozrusznik, zintegrowany z alternatorem (BISG) umożliwia odzyskiwanie energii zwykle traconej podczas hamowania i jazdy z wybiegiem w celu ładowania 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego. BISG działa również jako silnik elektryczny współpracujący z 1-litrowym, trzycylindrowym silnikiem benzynowym EcoBoost. BSIG wykorzystuje energię zmagazynowaną w akumulatorze do wspomagania momentu obrotowego silnika (dostarcza nawet do 50 Nm).
Zależnie od wybranej wersji wyposażenia, przednie i tylne fotele Forda Pumy mogą posiadać zdejmowane pokrowce, które można prać. Klienci mają nawet możliwość indywidualnego doboru kolorystyki i stylizacji pokrowców, a zintegrowane suwaki znacznie ułatwiają ich demontaż.
Lista opcji obejmuje m.in. pełnowymiarowe, otwierane panoramiczne okno dachowe wykonane z hartowanego i przyciemnianego szkła. Fanom nowych technologii spodobają się zapewne takie rozwiązania, jak: zintegrowana bezprzewodowa ładowarka do smartfonów czy systemu łączności i rozrywki SYNC 3 ze sterowaniem głosowym i 8-calowym kolorowym ekranem dotykowym (kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto). Melomani dźwięku mogą też zdecydować się na opcjonalny system nagłośnienia firmy B&O (10 głośników, wzmacniacz i zintegrowany subowoofer). Samochód produkowany jest w fabryce Forda Craiova w Rumunii, w którą od 2008 roku Ford zainwestował prawie 1,5 miliarda euro.
Ford Puma II
Ford Puma II generacji debiutował w 2019 roku, niemal 20 lat po zakończeniu produkcji pierwszego modelu o tej nazwie.
Samochód zmienił się nie do poznania – zamiast dwudrzwiowego coupe stał się właśnie modnym, miejskim crossoverem. Auto powstało w oparciu o płytę podłogową Fiesty. Stylistycznie samochód nawiązuje do poprzednika chociażby kształtem charakterystycznych lamp przednich.
Puma ma 418,6 cm długości, 177,7 cm szerokości (193,0 cm z lusterkami) i 153,6 cm wysokości.
Samochód ma sporych rozmiarów bagażnik, mieszczący aż 456 l. Pod podłogą zamontowano 80-litrowy schowek ”MegaBox” o wymiarach 763 x 752 x 305 mm. Można w nim przewozić przedmioty o wysokości do 115 cm, a także... umyć go wodą.
Pod maską znajdziemy wielokrotnie nagradzany, trzycylindrowy silnik 1,0 l EcoBoost. Auto oferowane będzie też z układem EcoBoost Hybrid o mocy do 155 KM. Połączony z silnikiem za pomocą paska rozrusznik, zintegrowany z alternatorem (BISG) umożliwia odzyskiwanie energii zwykle traconej podczas hamowania i jazdy z wybiegiem w celu ładowania 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego.
BISG działa również jako silnik elektryczny współpracujący z 1-litrowym, trzycylindrowym silnikiem benzynowym EcoBoost. BSIG wykorzystuje energię zmagazynowaną w akumulatorze do wspomagania momentu obrotowego silnika (dostarcza nawet do 50 Nm).
Zależnie od wybranej wersji wyposażenia, przednie i tylne fotele Forda Pumy mogą posiadać zdejmowane pokrowce, które można prać.
Lista opcji obejmuje m.in. pełnowymiarowe, otwierane panoramiczne okno dachowe sprawia, wykonane z hartowanego i przyciemnianego szkła. Fanom nowych technologii spodobają się zapewne takie rozwiązania, jak: zintegrowana bezprzewodowa ładowarka do smartfonów czy systemu łączności i rozrywki SYNC 3 ze sterowaniem głosowym i 8-calowym kolorowym ekranem dotykowym (kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto). Melomani mogli zdecydować się na opcjonalny system nagłośnienia firmy B&O (10 głośników, wzmacniacz i zintegrowany subowoofer).
Ford Puma II generacji jest produkowany w fabryce Forda Craiova w Rumunii.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-02-25