chceauto.pl
x

Jeep Grand Cherokee IV 3.0 CRD 241 KM

Jeep Grand Cherokee IV 3.0 CRD 241 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2011
Średnia cena
62 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćłatwo kupić
Pojemność
2987 cm3
Silnik
diesel
Waga
2355 kg
Ładowność
594 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
241 KM
0-100 km/h
8.2 s.
V max
212 km/h
Zasięg
1040 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8.9 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
57 zł
Zbiornik paliwa
93 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
265/60 R18
265/50 R20

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
I premium Co to znaczy?
Bagażnik
457 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Jeep Grand Cherokee IV 3.0 CRD 241 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Jeep Grand Cherokee IV 3.0 CRD 241 KMJeep Grand Cherokee IV 3.0 CRD 241 KMJeep Grand Cherokee IV 3.0 CRD 241 KMJeep Grand Cherokee IV 3.0 CRD 241 KMJeep Grand Cherokee IV 3.0 CRD 241 KMJeep Grand Cherokee IV 3.0 CRD 241 KMJeep Grand Cherokee IV 3.0 CRD 241 KMJeep Grand Cherokee IV 3.0 CRD 241 KMJeep Grand Cherokee IV 3.0 CRD 241 KMJeep Grand Cherokee IV 3.0 CRD 241 KMJeep Grand Cherokee IV 3.0 CRD 241 KMJeep Grand Cherokee IV 3.0 CRD 241 KMJeep Grand Cherokee IV 3.0 CRD 241 KMJeep Grand Cherokee IV 3.0 CRD 241 KMJeep Grand Cherokee IV 3.0 CRD 241 KMJeep Grand Cherokee IV 3.0 CRD 241 KM

Jeep Grand Cherokee IV 3.0 CRD 241 KM

Jeep Grand Cherokee

Jeep grand cherokee to bez wątpienia samochód z charakterem. Seria ZJ produkowana była od 1993 przez kolejne pięć lat. W 1998 roku auto przeszło głęboki lifting, model zyskał wewnątrzfirmowe oznaczenie WJ. W takim kształcie (zdecydowanie mniej kanciasty, zupełnie inna, wykonana z gorszej jakości materiałów deska rozdzielcza) przetrwał do 2004 roku od kiedy produkowana jest nowa seria - typoszereg WK. Zaletą grand chrokee jest bez wątpienia niepowtarzalny styl i przepiękny odgłos pracy silników V8 (zwłaszcza 5,2 l), które należą do bardzo wytrzymałych.

Zdecydowanie odradzamy zakup pojazdów z silnikiem diesla. Te ostatnie są nie tylko zbyt słabe, ale też bardzo awaryjne. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie inwestycja w instalację gazową. Ucierpi na tym jednak niezbyt wielki bagażnik. Najpopularniejsze auta z roczników 1993-1997 cierpią na kilka charakterystycznych przypadłości. Samo znalezienie interesującego egzemplarza może potrwać kilka miesięcy. W ogłoszeniach dominują mocno „wymęczone”, powypadkowe samochody przywiezione z Niemiec i Szwajcarii. Nawet, jeśli nie jeździły zbyt wiele w terenie, często służyły jako holowniki przyczep, co odbiło się na ich kondycji mechanicznej.

Użytkownicy najczęściej narzekają na kiepską jakość mostów napędowych, które już po 60-70 tys. km nadają się do wymiany. Usterka daje o sobie znać głośnym „wyciem”, znalezienie nowego mostu w dobrym stanie nie będzie ani łatwe, ani tanie. W polskich warunkach często zawodzą również raczej bezawaryjne skrzynie biegów. Wiele osób zapomina o konieczności wymiany oleju w tym elemencie (dla przedłużenia żywotności najlepiej zamontować dodatkowa chłodnicę oleju). Same przekładnie zbierają raczej pochlebne opinie, chociaż cztery biegi to w dzisiejszych czasach trochę za mało. Zawieszenie, które wbrew pozorom nie zapewnia wcale wysokiego komfortu (słabo radzi sobie zwłaszcza na koleinach, dość mocno buja na dziurach, co wymusza nie kierowcy ciągłe korygowanie toru jazdy na prostej) również nie może pochwalić się ponadprzeciętną trwałością. Często wymieniać trzeba elementy metalowo-gumowe. Z uwagi na dużą masę, awariom ulegają np. amortyzatory. Jeep nie jest też wolny od drobnych, acz dokuczliwych usterek. Współpracy lubi odmówić elektryka: przestaje działać ustawianie lub podgrzewanie foteli, nie kontaktują styki w instalacji oświetleniowej. Szczególną opieką trzeba też objąć układ klimatyzacji (rozszczelnienia, awarie sprężarek, sprzęgiełka).

WJ produkowany w latach 1997-2005 cieszy się zdecydowanie lepszą opinią. Wprawdzie problemy z wyjącymi mostami pozostały, ale dotyczą one mniejszej ilości egzemplarzy. Do usterek tego modelu zaliczyć trzeba jednak kiepskiej jakości tarcze hamulcowe (szybko się krzywią) oraz elementy metalowo-gumowe zawieszenia. Wciąż nie można też liczyć na rewelacyjny komfort. Samochód, podobnie jak jego poprzednik ma obie sztywne osie (niezależne pojawiło się dopiero w obecnie produkowanym modelu), więc jego domeną nie jest szybka jazda po krętych drogach.

Jeep Grand Cherokee IV

Jeep Grand Cherokee typoszeregu WK2 trafił do salonów latem 2010 roku, a debiutował na salonie w Nowym Jorku rok wcześniej. W 2013 roku wprowadzono wersję po liftingu.

Samochód kontynuuje tradycje zapoczątkowane przez ZJ-a - to nadal luksusowy samochód terenowy, który równie dobrze jak w terenie, spisuje się na asfalcie.

Grand Cherokee WK2 posiada samonośne nadwozie i w pełni niezależne zawieszenie wszystkich kół. Dostępny jest aż z trzema różnymi typami napędu wszystkich kół (Quadra-Trac I, Quadra-Trac II i Quadra-Drive II). Kierowca może wybierać jeden z trybów pracy napędu - dostępne są Auto, Sport, Śnieg, Błoto/Piasek i Kamienie.

Opcjonalnie Jeep Cherokee może posiadać pneumatyczne zawieszenie regulowanej wysokości.

W 2013 roku, przy okazji liftingu samochód otrzymał m.in. system infotainment z ekranem o przekątnej 8,4 cala czy ośmiostopniową skrzynię biegów.

Jeep Grand Cherokee dostępny jest w różnych wersjach specjalnych: sportowej SRT z silniki V8 o mocy 470 KM czy o podwyższonych zdolnościach terenowych o nazwie Trailhawk. W 2017 roku zaprezentowano najmocniejszego Grand Cherokee w historii - wersja o nazwie SRT Trackhawk napędzana jest silnikiem 6.2 Hemi V8 o mocy 707 KM.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-01-28

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Jeep Grand Cherokee 4xe już w sprzedaży. Polskie ceny2022-05-28Nowy Jeep Grand Cherokee2021-09-30Nowy Jeep w cenie mieszkania2013-07-11Jeep Grand Cherokee po liftingu2013-05-27Jeep Grand Cherokee z nową twarzą2013-01-14Jeep Grand Cherokee poległ na łosiu?2012-08-02

Jeep Grand Cherokee CRASHTEST

Ogłoszenia

Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee

mazowieckie

57 500 zł

Jeep Grand Cherokee IV 3.0 CRD 241 KM - PODOBNE SAMOCHODY

BMW X5

BMW X5

30d 245 KM diesel2011SUVautomat4x4
cena średnia 69 000 zł
OCENY
Dostępność
Infiniti EX

Infiniti EX

30d 238 KM diesel2011SUVautomat4x4
cena średnia 62 000 zł
OCENY
Dostępność
Porsche Cayenne

Porsche Cayenne

Diesel 240 KM diesel2011SUVautomat4x4
cena średnia 78 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg

3.0 V6 TDI 240 KM diesel2011SUVautomat4x4
cena średnia 58 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz GLK

Mercedes GLK

320 CDI 224 KM diesel2011SUVautomat4x4
cena średnia 61 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz M-klasa

Mercedes M-klasa

250 BlueTec 258 KM diesel2011SUVautomat4x4
cena średnia 69 000 zł
OCENY
Dostępność

Jeep Grand Cherokee IV 3.0 CRD 241 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS