chceauto.pl
x

Land Rover Discovery IV 3.0 SDV6 255 KM

Land Rover Discovery IV 3.0 SDV6 255 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2015
Średnia cena
138 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
2993 cm3
Silnik
diesel
Waga
2583 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
255 KM
0-100 km/h
9.3 s.
V max
180 km/h

KOSZTY

Spalanie
10 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
64 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
255/55 R19
255/50 R20

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
I premium Co to znaczy?
Bagażnik
1260 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

Land Rover Discovery IV 3.0 SDV6 255 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Land Rover Discovery IV 3.0 SDV6 255 KMLand Rover Discovery IV 3.0 SDV6 255 KMLand Rover Discovery IV 3.0 SDV6 255 KMLand Rover Discovery IV 3.0 SDV6 255 KMLand Rover Discovery IV 3.0 SDV6 255 KM

Land Rover Discovery IV 3.0 SDV6 255 KM

Land Rover Discovery

Land Rover Discovery debiutował w 1989 roku i był pierwszym modelem tego producenta, który miał łączyć wysokie możliwości terenowe z komfortem oferowanym przez klasyczne samochody osobowe.

Pierwsza generacja tego samochodu była produkowana do 1998 roku. Wówczas pojawiła się druga generacja Discovery, która przetrwała w produkcji do 2004 roku. Wtedy debiutował Discovery III generacji, który pozostawał w produkcji do 2009 roku.


Land Rover Discovery IV

Czwarta generacja Discovery to w istocie model III serii po gruntownym liftingu. W jego ramach auto upodobniło się do bardziej prestiżowego Range Rovera. W stosunku do Discovery III zmieniły się m.in. reflektory, zderzaki i niektóre elementy wnętrza. Nowe były też m.in. standardowe obręcze kół w rozmiarze 19 cali (w opcji oferowano 20-calowe felgi). Samochód (4838 mm długości, 2022 mm szerokości i 1841 mm wysokości) oferowany był wyłącznie jako pięciodrzwiowy suv. W kabinie pojawiła się odświeżona deska rozdzielcza (konsola środkowa), inne kierownice czy fotele.

Z uwagi na niewielki zakres zmian ten model często nazywany jest Land Roverem Discovery III po ”dużym liftingu”. Przypominamy, że mały miał miejsce w roku 2007. Nazwa Land Rover (Discovery) IV stosowana była głownie na rynku amerykańskim.

Na całe szczęście – poprzednik nie słynął z bezawaryjności – dużo zmieniło się pod maską. Wraz z debitem ”czwórki” w cennikach pojawił się wysokoprężny silnik SDV6 o pojemności 3,0 l. Podwójnie doładowana jednostka generowała moc 211 KM i 520 Nm, dzięki czemu ważący blisko 2,6 tony pojazd przyspieszał do 100 km/h w 10,7 s i osiągał prędkość maksymalną 180 km/h. W ofercie byłą też wzmocniona wersja generująca 245 KM i 600 Nm.

Ważniejszy od osiągów jest fakt, że motor – w przeciwieństwie do poprzednika – silnik SDV6 nie wykazuje już nadmiernej tendencji do usterek układu korbowo-tłokowego. Poprzedni 2,7 TDV6 (uwaga oferowano go do 2010 roku!) to zdecydowanie pięta achillesowa brytyjskiej terenówki. Oprócz wspomnianych już usterek (zacieranie się, pękanie wału korbowego) motor cierpiał też na problem przegrzewania się (zwłaszcza w czasie szybkiej jazdy autostradowej) i liczne wycieki. Jedyny plus jest taki, że TDV6 nigdy nie było oferowane z filtrem cząstek stałych.

W czwartej generacji zadebiutowało też benzynowe V8 o pojemności 5,0 l generujący 375 KM i 510 Nm. Auto w takiej konfiguracji osiąga setkę w 7,9 s i rozpędza się do 195 km/h. Podobnie jak stosowane wcześniej 4,4 l V8 (oferowany w poprzedniku), silnik śmiało uznać można za bezproblemowy (atmosferyczny, z trwałym łańcuchem rozrządu, ale średnie zużycie paliwa na poziomie 20 l/100 km skutecznie zawęża krąg ewentualnych nabywców.

Na tle Discovery III odświeżony model uchodzi za zdecydowanie trwalszy i mniej awaryjny. Mimo tego trzeba przygotować się na zaporowe koszty eksploatacji. Przykład? Szczątkowy remont zawieszenia pneumatycznego (wymiana kompresora i kolumn) pochłonie co najmniej 10 tys. zł. Podobne kwoty wygenerować może naprawa zużytej skrzyni biegów kompleksowa wymiana wahaczy i elementów metalowo-gumowych w zawieszeniu.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-12-28

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Używane: Land Rover Discovery 32015-04-28Land Rover Discovery Sport z nowymi silnikami2015-04-28Land Rover Discovery SVX2017-09-18Land Rover Discovery. Ceny!2016-10-25Nowy Land Rover Discovery2016-09-06Land Rover Discovery Sport znacznie taniej!2015-06-06

Land Rover Discovery IV 3.0 SDV6 255 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Infiniti QX70

Infiniti QX70

30d 238 KM diesel2015SUVautomat4x4
cena średnia 121 000 zł
OCENY
Dostępność
Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee

3.0 CRD 250 KM diesel2015SUVautomat4x4
cena średnia 117 000 zł
OCENY
Dostępność
Nissan Pathfinder

Nissan Pathfinder

3.0 dCi 231 KM diesel2015SUVautomat4x4
cena średnia 108 000 zł
OCENY
Dostępność

Land Rover Discovery IV 3.0 SDV6 255 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS