Lexus RX IV 200t 238 KM
Lexus RX
Lexus RX to luksusowy SUV, który debiutował w 1998 roku. W 2003 roku pojawiła się druga generacja tego modelu, a w 2005 gamę poszerzono o samochód z napędem hybrydowym oznaczony RX 400h. W 2009 roku pojawiła się trzecia generacja Lexusa RX.
RX to najpopularniejszy model Lexusa, który jako jedyny produkowany jest również poza Japonią (w Kanadzie). Z tego względu samochody importowane z Ameryki cieszą się nieco mniejszą bezawaryjnością. Co nie oznacza, że pod tym względem jest źle.
Lexus RX IV
Lexus RX to najchętniej kupowany model tej japońskiej marki - w sumie z salonów wyjechało 2,1 mln samochodów trzech generacji, co oznacza, że RX stanowił 30 proc. sprzedaży marki.
Ten sukces ma kontynuować IV generacja, która debiutowała w 2015 roku. Samochód mierzy 4,89 m długości, 1,89 m szerokości i 1,69 m wysokości. W stosunku do poprzednika nowy model jest więc o aż 11 cm dłuższy i o 1 cm szerszy. Zauważalnie, bo o 5 cm wzrósł rozstaw osi (wynosi 279 cm), co przekłada się na ilość miejsca na tylnej kanapie.
Większe wymiary nie są przypadkowe - Lexus RX musiał zrobić miejsce dla pozycjonowanego poniżej modelu NX.
Przednia część ma całkowicie nowe wzornictwo, podkreślone przez kratę wlotu powietrza w kształcie wrzeciona z chromowaną otoczką oraz potrójne reflektory diodowe w kształcie litery L
Wnętrze samochodu, jak na Lexusa przystało, wykonano z najlepszych materiałów - skóry i naturalnego drewna. Wyposażenie może być bardzo bogate. Standardem jest ekran o średnicy 12,3 cala umieszczony na środku podszybia, opcją - przeznaczone dla pasażerów, montowane na zagłówkach przednich foteli tablety o średnicy 11,6. Również opcjonalne wyposażenie stanowi nowa generacja systemu HUD, który wyświetla ważne informacje wprost na szybie przed oczami kierowcy oraz aktywne adaptacyjne zawieszenie.
Nowością w gamie jest usportowiona wersja F Sport.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-10-29