Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
13.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
35 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
8.6 s.
Prędkość maksymalna
182 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Lexus RX III 350 275 KM
Lexus RX
Lexus RX to luksusowy SUV, który debiutował w 1998 roku. W 2003 roku pojawiła się druga generacja tego modelu, a w 2005 gamę poszerzono o samochód z napędem hybrydowym oznaczony RX 400h. W 2009 roku pojawiła się trzecia generacja Lexusa RX.
RX to najpopularniejszy model Lexusa, który jako jedyny produkowany jest również poza Japonią (w Kanadzie). Z tego względu samochody importowane z Ameryki cieszą się nieco mniejszą bezawaryjnością. Co nie oznacza, że pod tym względem jest źle.
Lexus RX III
Lexus RX III trafił na rynki europejskie w 2009 roku. Samochód oferowano z silnikami benzynowymi lub układem hybrydowym, z napędem na oś przednią lub wszystkie koła.
Auto ma pięciodrzwiowe nadwozie o długości 477 cm, szerokości 188,5 cm.
W 2012 roku Lexus RX został poddany gruntownej modernizacji, auto m.in. otrzymało osłonę chłodnicy w kształcie klepsydry, rozwiązanie to wkrótce trafiło do wszystkich modeli Lexusa.
Najpopularniejszą wersją Lexusa RX III jest hybryda oznaczona 450h. Układ napędowy tego pojazdu składa się z benzynowego silnika V6 o pojemności 3.5 l i dwóch lub trzech silników elektrycznych. Dwa z nich znajdują się pod maską i napędzają koła przednie, trzeci występuje w autach z napędem wszystkich kół i odpowiada za napęd tylnej osi.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-01-28