Mercedes - Benz GLA X156 220 CDI 170 KM
Mercedes - Benz GLA
GLA to odpowiedź Mercedesa na BMW X1 i Audi Q3, jest to najmniejszy w gamie niemieckiego koncernu crossover. Pierwsza generacja została zaprezentowana w 2013 roku, w salonach pojawiła się wiosną 2014, a w produkcji przetrwała aż do 2020 roku.
Samochód miał 4,41 m długości, 1,80 m szerokości i 1,49 m wysokości, a technicznie bazował na klasie A. Generalnie auto oferowane było z napędem na przednia oś, chociaż opcjonalnie w mocniejszych wersjach dostępny był napęd obu osi 4Matic (oparty na międzyosiowym, sterowanym elektronicznie sprzęgle wielopłytkowym).
W grudniu 2019 roku Mercedes zaprezentował drugą generację modelu GLA, auto w salonach pojawiło się wiosną 2020 roku. Podobnie jak wcześniej, GLA został oparty na klasie A, z którą dzielił wnętrze, silniki i płytę podłogową. Jednak druga generacja GLA nie jest tylko klasą A z podniesionym zawieszeniem. Przeciwnie, niemieccy inżynierowie postanowili, znacznie bardziej niż do tej pory, stylistycznie rozróżnić oba modele.
Mercedes GLA II generacji jest o 1,5 cm krótszy od I generacji (ma 441 cm), ale za to aż 10 cm wyższe (161 cm). Dodatkowo o 3 cm (do 183,4 cm) zwiększono szerokość oraz rozstaw osi.
Mercedes - Benz GLA X156
Mercedes GLA pierwszej generacji ma 4,41 m długości, 1,80 m szerokości i 1,49 m wysokości, pojemność bagażnika wynosi 421 litrów. Samochód technicznie bazuje na klasie A, co widać również w stylizacji. Uwagę zwraca bardzo niski, jak na kompaktowego SUV-a, współczynnik oporu powietrza Cd, który wynosi 0,29.
Napęd przekazywany jest za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej lub siedmiostopniowej skrzyni dwusprzęgłowej DCT na koła przednie. Opcjonalnie dostępny jest napęd wszystkich kół 4Matic, oparty na sterowanym elektronicznie sprzęgle wielopłytkowym.
Mercedes GLA to SUV, dlatego powinien mieć chociaż minimalne zdolności terenowe. Poza opcjonalnym napędem 4x4 i wyższym zawieszeniem, w GLA znajdziemy montowane standardowo system DSR (regulacja prędkości podczas zjazdu) i offroadowy tryb pracy skrzyni biegów.
Światowa premiera Mercedesa GLA miała miejsce na salonie we Frankfurcie we wrześniu 2013 roku. Sprzedaż rozpoczęła się wiosną 2014 roku.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-12-03