Mercedes - Benz GLC X253 250 211 KM
Mercedes - Benz GLC
Mercedes GLC to następca popularnego modelu GLK. Zgodnie ze zmienioną nomenklaturą niemieckiej marki jest to crossover segmentu zbudowany na bazie klasy C. Pierwszą generację samochodu zaprezentowano w połowie 2015 roku.
Mercedes GLC pierwszej generacji może się pochwalić większym aż o 180 mm rozstawem osi niż w miał GLK.
Standardowo samochód jest będzie w aktywne zawieszenie (sprężyny i sterowane elektronicznie amortyzatory). Na liście opcji pojawił się pneumatyczny układ Air Body Control. Wersje z napędem 4 Matic (220d, 250d i 250) standardowo sprzęgane są z automatyczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Odmiany z napędem hybrydowym otrzymują przekładnię 7G-Tronic Plus.
II generacja Mercedesa GLC została zaprezentowana w 2022 roku. Samochód mierzy 4716 mm długości, o 60 mm więcej niż w pierwszej generacji, a jednocześnie jest o 4 mm niższy (ma 1636 mm wysokości). Rozstaw kół z przodu wzrósł o 6 mm (z 1627 mm), a z tyłu – o 23 mm (z 1640 mm). Szerokość pojazdu pozostała taka sama i wynosi 1890 mm. Rozstaw osi mierzy 2890 mm, czyli 15 mm więcej.
Mercedes GLC II jest dostępny tylko jako hybryda: plug-in lub tzw. miękka hybryda z instalacją 48 V i zintegrowanym rozruszniko-alternatorem. Gama silnikowa obejmuje 4-cylindrowe jednostki benzynowe i wysokoprężne z rodziny silników FAME (Family of Modular Engines).
W 2023 roku gama została poszerzona o GLC Coupe. Oba modele mają identyczną przednią część nadwozia, identyczne wnętrze oraz układy napędowe.
Różnica sprowadza się do inaczej zaprojektowanej tylnej części nadwozia - począwszy od słupka B linia dachu zaczyna dynamicznie opadać, dzięki czemu auto ma przypominać swoim wyglądem pojazdy coupe. Mercedes GLC Coupe ma 4,76 m długości
Mercedes - Benz GLC X253
Mercedes GLC pierwszej generacji może się pochwalić większym aż o 180 mm rozstawem osi niż w poprzedniku (GLK). Dzięki temu w kabinie wygospodarowano więcej miejsca dla pasażerów. Wykorzystanie wysoko wytrzymałych stopów stali pozwoliło obniżyć masę o około 80 kg w stosunku do Mercedesa GLK.
Zdecydowanie powiększył się też przedział bagażowy. Kufer pomieścić może pakunki o objętości do 580 l. Po złożeniu oparć tylnej kanapy (w stosunku 40:20:40) kierowca ma do dyspozycji aż 1600 l.
W kabinie znajdziemy m.in. – znane z osobowej klasy C – system rozrywki z wyświetlaczem o przekątnej 7 lub 8,2 cala.
Standardowo samochód wyposażony będzie w aktywne zawieszenie (sprężyny i sterowane elektronicznie amortyzatory). Na liście opcji pojawił się pneumatyczny układ Air Body Control.
Wersje z napędem 4 Matic (220d, 250d i 250) standardowo sprzęgane są z automatyczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Odmiany z napędem hybrydowym otrzymują przekładnię 7G-Tronic Plus.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-12-28