Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Mercedes - Benz M-klasa W166 400 333 KM - GALERIA ZDJĘĆ
Mercedes - Benz M-klasa W166 400 333 KM
Mercedes - Benz M-klasa
Klasa M to pierwszy luksusowy SUV w historii Mercedesa. Samochód zaprojektowano tak, by zaspokoić oczekiwania klientów pragnących łączyć terenową sylwetkę pojazdu z dobrymi właściwościami jezdnymi na szosie. Obecnie w ofercie niemieckiej marki znajduje się już trzecia generacja tego modelu. Wszystkie egzemplarze mają napęd na cztery koła i - przy odrobinie wprawy - potrafią radzić sobie również poza drogą. Niestety, zwłaszcza w przypadku pojazdów pierwszej serii, Mercedesy klasy M nie były mistrzami niezawodności.
Mercedes - Benz M-klasa W166
Klasa M typoszeregu W166 bazuje w znacznym stopniu na poprzedniku. Chociaż samochód może się pochwalić zdecydowanie nowocześniejszymi kształtami karoserii w stosunku do typoszeregu W164 zmiany ograniczyły się niemal wyłącznie do wyglądu. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej - identyczny (2915 mm) jest np rozstaw osi. Nowością jest zautomatyzowana skrzynia biegów 7G-Tronic która może być obsługiwana za pośrednictwem łopatek zamontowanych na kierownicy. Na tle W164 auto wykazuje mniej usterek elektroniki.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Samochody marki Mercedes-Benz (modele: C-, GLK-, E-, CLS-, S-, R-, G- GL-, ML-Class, Vito, Viano, Sprinter EC) wyprodukowane w Niemczech w okresie od listopada 2009 r. do lipca 2011 r. mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.
W filtrze paliwa ze zintegrowanym podgrzewaniem paliwa, w pojedynczych przypadkach może wystąpić nieszczelność w obszarze korka otworu odwadniającego, a w konsekwencji może dojść do wycieku paliwa. Wyciek oleju napędowego można poznać po charakterystycznym zapachu paliwa. Paliwo może wyciekać na jezdnię zmniejszając tarcie między oponą i podłożem, co może zmienić właściwości trakcyjne pojazdu, którego dotyczy lub innych uczestników ruchu. W takiej sytuacji może z kolei dojść do włączenia systemu ESP, co zasygnalizuje kierowcy odpowiedni wskaźnik w zestawie wskaźników.