Mini Clubman F54 Cooper D 150 KM
Mini Clubman
Mini Clubman to wersja kombi modelu Mini One. Samochód debiutował w 2008 roku. W stosunku do hatchbacka auto jest niemal 24 cm dłuższe i ma o 100 l większy bagażnik. Ciekawostkę stanowi fakt, że zamiast klapy bagażnika zastosowano otwierane na bok dwuskrzydłowe drzwi. Ponadto tylne (boczne) drzwi znajdziemy tylko z jednej strony.
Na salonie we Frankfurcie w 2015 roku zadebiutowała druga generacja Clubmana. Auto oparto oczywiście na kolejnej generacji hatchbacka, od którego Clubman jest o 27 cm dłuższy. Zachowano otwierane na boki drzwi bagażnika, natomiast zrezygnowano z kontrowersyjnego rozwiązania z asymetrycznymi drzwiami bocznymi. Nowa generacja posiada klasyczne dwie pary drzwi.
Mini Clubman F54
Mini Clubman F54 debiutowało na rynku jesienią 2015 roku.
Bazą do opracowania modelu była pięciodrzwiowa odmiana Mini Cooper. Nowy Clubman jest od niej o 27 cm dłuższy i 9 cm szerszy. Konstruktorzy zwiększyli też kluczowy dla przestrzeni w kabinie parametr. O 10 cm wydłużono rozstaw osi.
Bagażnik mini Clubman pomieści 370 l. Jego objętość zwiększyć można do 1250 l po złożeniu oparć tylnej kanapy, składanych w proporcjach 40:20:40.
Dużą zmiana w stosunku do poprzedniej generacji Clubmana są drzwi. Poprzednio Mini Clubman miało parę drzwi tylko z jednej strony, z drugiej strony drzwi były pojedyncze. Teraz auto ma symetryczne nadwozie, a więc dwoje drzwi z lewej i prawej strony. Jednocześnie utrzymano dość nietypowe rozwiązanie dostępu do bagażnika: z tyłu auta wciąż nie ma klasycznej klapy, ale para otwieranych na boki drzwi.
Po raz pierwszy w historii Mini auto wyposażone zostało w elektryczny hamulec postojowy. Na liście opcji pojawiła się – również debiutująca w Mini - ośmiostopniowa przekładnia Steptronic. Nowością jest też opcjonalny pakiet oświetlenia, w skład którego wchodzi m.in. specjalny, wmontowany w lusterko kierowcy, rzutnik wyświetlający na drodze logo marki, gdy kierowca zamknie lub otworzy auto.
Nowy Mini Clubman może być bardzo bogato wyposażony. Na liście opcji znajduje się m.in. system wyświetlania informacji na przedniej szybie HUD, system automatycznego parkowania, kamera cofania, adaptacyjny tempomat, system ostrzegania przed kolizjami (również z pieszymi) oraz system rozpoznawania znaków i automatycznego wyłączania świateł drogowych. Na pokładzie nie mogło również zabraknąć systemu infotainment, który umożliwia połączenie samochodu ze smartfonem.
W kwietniu 2019 auto poddano liftingowi, jednak zmiany ograniczono do absolutnego minimum. Odrobinę zmieniono osłonę chłodnicy, a także światła, które nadal mogą być halogenowe (standardowo) lub diodowe (opcjonalnie). Ponadto Światła przeciwmgłowe zostały połączone ze światłami dziennymi, które otrzymały kształt okręgu.
Jedyną nowością z tyłu Clubmana są światła, które teraz wykonywane są w technologii LED.
Niewiele zmian dostrzeżemy również we wnętrzu. Nowością jest ekran systemu infotainment, który może mieć nawet 8,8 cala (standardowa wielkość to 6,5 cala), poszerzono również ofertę skórzanych tapicerek.
Żadnych nowości nie ma natomiast pod maską.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-01-15