Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
9.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
24 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
12 s.
Prędkość maksymalna
168 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Mini One R56 1.4 95 KM
Mini One
Mini to legendarna angielska marka od 1994 roku należąca do BMW. Do 2000 roku Mini sprzedawało jeszcze opracowane wcześniej własnym siłami pojazdy, które jednak w coraz mniejszym stopniu trafiały w gusta klientów. Marka przynosiła straty, dlatego BMW podjęło decyzję o opracowaniu nowych pojazdów.
Pierwsze nowe Mini debiutowało w 2001 roku. W zależności od wersji silnikowej auto nazywało się One, Cooper lub Cooper S. Nieco później ofertę poszerzono o Cabrio.
W 2007 do salonów wjechała druga generacja Mini. Samochód znacznie urósł, natomiast stylistycznie nawiązuje do poprzednika, zachowano również nazewnictwo (One, Cooper, Cooper S). Producent sukcesywnie wprowadzał nowe wersje nadwoziowe: kombi o nazwie Clubman, SUV-a Countryman i coupe, które zostało nazwane Paceman. W ofercie nie zabrakło również Cabrio.
Mini One R56
W 2006 roku pojawiła się druga generacja Mini. Samochód na pierwszy rzut oka jest podobny do poprzednika, faktycznie cechuje się jednak dużo większym nadwoziem. Niedługo potem ofertę poszerzyło kombi o nazwie Clubman, a od 2009 roku jest sprzedawano Cabrio.
Nowe Mini było krytykowane przez purystów za zerwanie za tradycją utworzoną przez pierwszy angielski model o tej nazwie. Ta generacja Mini jest o 60 cm dłuższa i 30 cm szersza oraz waży niemal 2 razy tyle co oryginał. Jednocześnie oferuje mniej miejsca z tyłu i mniejszy bagażnik… Jednak obecnie Mini nie pełni funkcji użytkowych, a jest raczej demonstracją gustu jego właściciela.
Mini rzadko pełni funkcję jedynego samochodu w rodzinie, dlatego przebiegi tych samochodów są zwykle poniżej średniej. Warto jednak pamiętać, że auta te prowokują do szybkiej jazdy - dzięki świetnym właściwościom jezdnym. Jednak sztywno zestrojonemu zawieszenie ulega szybkiemu zużyciu na polskich drogach. Ponadto zdarzają się usterki układu elektrycznego, konieczne będzie sprawdzenie ew. wypadkowości.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-17