chceauto.pl
x

Mini One F56 First 75 KM

Mini One F56 First 75 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2015
Średnia cena
38 000 zł
Nadwozie
hatchback 3-drzwiowy
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1198 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
75 KM
0-100 km/h
12.8 s.
V max
180 km/h
Zasięg
670 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
6 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
38 zł
Zbiornik paliwa
40 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
175/65 R15
195/55 R16
205/45 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
B premium Co to znaczy?
Bagażnik
211 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Mini One F56 First 75 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mini One F56 First 75 KMMini One F56 First 75 KMMini One F56 First 75 KMMini One F56 First 75 KMMini One F56 First 75 KM

Mini One F56 First 75 KM

Mini One

Mini to legendarna angielska marka od 1994 roku należąca do BMW. Do 2000 roku Mini sprzedawało jeszcze opracowane wcześniej własnym siłami pojazdy, które jednak w coraz mniejszym stopniu trafiały w gusta klientów. Marka przynosiła straty, dlatego BMW podjęło decyzję o opracowaniu nowych pojazdów.

Pierwsze nowe Mini debiutowało w 2001 roku. W zależności od wersji silnikowej auto nazywało się One, Cooper lub Cooper S. Nieco później ofertę poszerzono o Cabrio.

W 2007 do salonów wjechała druga generacja Mini. Samochód znacznie urósł, natomiast stylistycznie nawiązuje do poprzednika, zachowano również nazewnictwo (One, Cooper, Cooper S). Producent sukcesywnie wprowadzał nowe wersje nadwoziowe: kombi o nazwie Clubman, SUV-a Countryman i coupe, które zostało nazwane Paceman. W ofercie nie zabrakło również Cabrio.

Mini One F56

Trzecia generacja Mini One zadebiutowała w 2014 roku. Z zewnątrz samochód nie różni się zbyt wiele od swojego poprzednika – oba nawiązywać wszak muszą do pierwszej generacji kultowego auta. W oczy rzuca się jednak nowa, sześciokątna osłona chłodnicy i reflektory zespolone ze światłami do jazdy dziennej (opcjonalnie wykonane w technologii LED).

Długość nadwozia – w stosunku do poprzednika w wersji Cooper - zwiększyła się o 98 mm, szerokość o 44 mm a wysokość o 7 mm. O 28 mm powiększył się też rozstaw osi.

Prawdziwa rewolucja dotyczy przestrzeni bagażowej. Kufer powiększył się aż o 51 litrów i ma teraz całkowitą pojemność 211 l. Oparcie tylnej kanapy dzielone jest w stosunku 60:40 – opcjonalnie auto wyposażyć można w podwójna podłogę bagażnika i pakiet przesuwnych przegród przestrzeni bagażowej.

Wraz z debiutem nowej generacji pojawiła się też nowa rodzina silników korzystających z technologii TwinPower Turbo. Podstawowa, benzynowa jednostka napędowa ma zaledwie trzy cylindry i pojemność 1499 centymetrów sześciennych. Silnik rozwija moc 136 KM (między 4 500 a 6 000 obr./min) i maksymalny moment obrotowy 220 Nm dostępny w zakresie od 1250 do 4000 obr./min. Samochód w takiej wersji przyspiesza do 100 km/h w 7,9 sekund i rozpędza się do prędkości maksymalnej 210 km/h.

Trzy cylindry ma również nowy silnik Diesla o pojemności 1496 centymetrów sześciennych. Jednostka generuje 116 KM i 270 Nm. Auto z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 9,2 sekundy i osiąga prędkość 205 km/h.

Topowa odmiana - Mini Cooper S - napędzana jest czterocylindrowym silnikiem o pojemności dwóch litrów. Jednostka może się pochwalić mocą 192 KM i maksymalnym momentem obrotowym 280 Nm. Tak wyposażone auto przyspiesza do 100 km/h w 6,8 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 235 km/h.

W 2018 roku Mini zostało poddane modernizacji, co związane było z wprowadzeniem nowej normy emisji spalin Euro 6d Temp. Najpierw, w marcu, zmianom poddano wersje wysokoprężne - wszystkie modele i wersje wyposażono są w filtr cząstek stałych oraz urządzenia, których celem jest redukcja poziomu tlenków azotu, czyli katalizator NOx i SCR (który korzysta z czynnika AdBlue).

Natomiast w lipcu zmiany dotknęły samochody benzynowe. wszystkie modele Mini (One, Convertible, Clubman i Coutryman) otrzymały filtr cząstek stałych.

Nowością jest tryb żeglowania (czyli jazda "na luzie" z możliwością zapięcia napędu natychmiast po dotknięciu gazu lub hamulca) oraz system automatycznych świateł drogowych, który stał się standardowym wyposażeniem. Potrafi on wykryć inny pojazd i automatycznie przełączyć światła drogowe na mijania, dzięki czemu maleje ryzyko oślepienia innych uczestników ruchu drogowego.

Przy okazji pojawiła się nowa najwyższa wersja pokładowego systemu infotainment o nazwie Connected Navitagion Plus. Jego sercem jest ekran dotykowy o przekątnej 8,8 cala. System posiada m.in. nawigację z informacjami o korkach i utrudnieniach oraz umożliwia pełną integrację ze smartfonami, posiadając m.in. interfejsy Android Auto i Apple Car Play.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-07-31

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Oto pierwsze oficjalne zdjęcie nowego Mini!2013-07-04Oficjalnie: Mini One 5d2015-01-20Mini Cooper SD i Mini One First2014-06-15Mini po liftingu. 7 lat od premiery2021-01-27Mini John Cooper Works wróci do sprzedaży2018-12-27Mini po modernizacji2018-07-04

Mini One F56 First 75 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Peugeot 208

Peugeot 208

1.2 VTi 82 KM benzyna2015hatchback 3drautomatprzedni
cena średnia 26 000 zł
OCENY
Dostępność
DS DS3

DS DS3

1.2 VTi 82 KM benzyna2015hatchback 3drautomatprzedni
cena średnia 36 000 zł
OCENY
Dostępność

Mini One F56 First 75 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS