Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
7 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
18 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
19.8 s.
Prędkość maksymalna
136 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Opel Corsa B 1.0 12V 55 KM
Opel Corsa
Corsa to sztandarowy reprezentant Opla w segmencie aut klasy B. Pierwsza generacja zadebiutowała w 1982 roku, historia modelu sięga więc z górką trzydziestu lat. Corsy cenione są głównie za łatwość prowadzenia, stosunkowo przestronne wnętrze i niewielkie koszty utrzymania. W starszych egzemplarzach wiele problemów przysparza rdza.
Każda kolejna generacja auta mogła się pochwalić większym od poprzednika nadwoziem - w efekcie ostatnie modele z powodzeniem pełnić już mogą rolę głównego środka transportu dla niewielkich rodzin.
Na salonie paryskim jesienią 2014 roku zaprezentowano V generację Corsy. Auto nie jest jednak całkowicie nową konstrukcją, zachowano płytę podłogową, a nawet linię boczną nadwozia. To nieco zaskakując, biorąc pod uwagę, że generacja IV debiutowała w 2006 roku.
Opel Corsa B
Opel Corsa B zaprezentowany został po raz pierwszy w 1993 roku na salonie samochodowym w Genewie. Auto produkowane było do roku 2000, kiedy to w ofercie niemieckiego producenta pojawiła się całkowicie nowa Corsa C.
Samochód cieszy się bardzo dużą popularnością głównie ze względu na przystępne ceny zakupu i niskie koszty eksploatacji. We wnętrzu (trzy- lub pięciodrzwiowy hatchback) jest sporo miejsca, na ciasnotę nie powinni narzekać ani kierowca, ani pasażer przedniego fotela. Największym mankamentem Corsy B jest ubogie wyposażenie większości egzemplarzy - często brakuje np. wspomagania kierownicy.
Jak w przypadku innych Opli z lat dziewięćdziesiątych samochód łatwo poddaje się działaniu rdzy (maska, tylna klapa, ranty nadkoli i drzwi).
Silniki i skrzynie biegów są raczej bezawaryjne (chociaż lubią gubić olej) ale problemów może przysporzyć osprzęt (alternator, rozrusznik). Szwankują też czujniki położenia wału (może powodować to unieruchomienie auta) oraz ciśnienia oleju. W wyeksploatowanych egzemplarzach (a takie stanowią zdecydowaną większość oferty) pojawiają się też luzy na wodzikach skrzyni biegów.
Jak to zwykle w Polsce bywa, wzmożonej opieki domaga się też zawieszenie. Na szczęście dostępność do części zamiennych jest wręcz wzorowa, a naprawy podejmie się każdy warsztat.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-09-22