chceauto.pl
x

Peugeot 308 II FL 1.5 HDI 130 KM

Peugeot 308 II FL 1.5 HDI 130 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2018
Średnia cena
49 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1499 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
130 KM
0-100 km/h
9.4 s.
V max
206 km/h
Zasięg
800 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
6.6 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
42 zł
Zbiornik paliwa
53 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
225/45 R17
225/40 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
398 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Peugeot 308 II FL 1.5 HDI 130 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot 308 II FL 1.5 HDI 130 KMPeugeot 308 II FL 1.5 HDI 130 KMPeugeot 308 II FL 1.5 HDI 130 KMPeugeot 308 II FL 1.5 HDI 130 KMPeugeot 308 II FL 1.5 HDI 130 KMPeugeot 308 II FL 1.5 HDI 130 KMPeugeot 308 II FL 1.5 HDI 130 KMPeugeot 308 II FL 1.5 HDI 130 KM

Peugeot 308 II FL 1.5 HDI 130 KM

Peugeot 308

Peugeot 308 zadebiutował we wrześniu 2007 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie. Pierwsze pojazdy pojawiły się w salonach kilka miesięcy później. Auto to bezpośredni następca modelu 307 - samochodu, który zapoczątkował w Europie modę na na podwyższone kompakty.

Peugeot 308 II FL

Peugeot 308 II generacji zadebiutował jesienią 2013 roku na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie, natomiast wersję kombi pokazano w marcu 2014 roku. W 2017 roku Peugeot 308 przeszedł face-lifting, a jego produkcję zakończono w 2021 roku, zastępując III generacją.

Samochód zbudowano w oparciu modułową płytę podłogową EMP2. Nadwozie mierzy 4,25 m długości i 1,46 m wysokości. W stosunku do Peugeota 308 I generacji masę auta udało się zmniejszyć średnio aż o 140 kg. Dopracowano aerodynamikę - współczynnik oporu powietrza Cx to 0,28.

W samochodzie znacznie zmniejszono zwisy (rozstaw osi to 2,62 m), pojemność bagażnika wynosi 420 litrów, z czego 22 l w schowku pod podłogą. To oznacza, że gdy auto posiada koło zapasowe, pojemność bagażnika maleje do 398 litrów.

Wnętrze samochodu to tzw. architektura i-Cockpit z małą i nisko położoną kierownicą, nad jej wieńcem umieszczono zegary. Nowością jest rezygnacja z wszelkich przycisków i pokręteł - radiem czy klimatyzacją steruje się za pośrednictwem dotykowego ekranu o przekątnej 9,7 cala.

Samochód mógł mieć bardzo bogate wyposażenie, które obejmowało m.in. adaptacyjny tempomat, kamera cofania, monitory martwego kąta, system bezkluczykowego dostępu czy Park Assist.

Pod maską nowego Peugeota 308 nie znajdziemy już klasycznych, wolnossących silników benzynowych. Bazowa jednostka to silnik 1.2 VTi o trzech cylindrach i mocy 82 KM. Auto oferowane było również z dobrze znanym, opracowanym wspólnie z BMW, doładowanym silnikiem 1.6 THP, który dostępny był w dwóch wariantach: o mocy 125 i 155 KM.

Fani silników wysokoprężnych również nie mieli zbyt szerokiego wyboru. Oferta ograniczała się do jednostki 1.6 HDI, dostępnej w dwóch wersjach: o mocy 92 i 115 KM.

Gama jednostek ewoluowała. Pojawiły się benzynowe trzycylindrowe jednostki o mocy 110 i 130 KM oraz usportowiona odmiana GT dostępna z silnikami 1.6 THP o mocy 205 KM i dieslem 2.0 BlueHDI o mocy 180 KM.

W 2015 roku w ofercie pojawił się Peugeot 308 GTi oferowany z wyłącznie z silnikiem 1.6 THP o mocy 250 lub 270 KM.

Przy okazji liftingu przeprowadzonego w 2017 roku (zmieniła się głównie przednia część nadwozia), wprowadzono do oferty dwa nowe silniki wysokoprężne: 1.5 BlueHDI o mocy 130 i 2.0 BlueHDI o mocy 177 KM.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-01-10

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Peugeot 308 SW Hybrid - kolejny etap ewolucji2022-08-05Peugeot 308 SW. Kombi już jest2021-06-28Peugeot 308 po zmianach2017-05-07Tak wygląda nowy Peugeot 308!2013-05-13Peugeot 308. Całkiem nowy!2021-03-18Peugeot 308 po liftingu już w salonach2017-08-03

Peugeot 308 II FL 1.5 HDI 130 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Opel Astra

Opel Astra

1.6 CDTI 136 KM diesel2018hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 46 000 zł
OCENY
Dostępność
Fiat Tipo

Fiat Tipo

1.6 Mjet 120 KM diesel2018hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 45 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Focus

Ford Focus

1.5 TDCI 120 KM diesel2018hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 53 000 zł
OCENY
Dostępność
Honda Civic

Honda Civic

1.6 i-DTEC 120 KM diesel2018hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 60 000 zł
OCENY
Dostępność
Kia Ceed

Kia Ceed

1.6 CRDi 136 KM diesel2018hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 49 000 zł
OCENY
Dostępność
Hyundai i30

Hyundai i30

1.6 CRDi 136 KM diesel2018hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 57 000 zł
OCENY
Dostępność

Peugeot 308 II FL 1.5 HDI 130 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS