Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Seat Tarraco 1.5 TSI 150 KM
Samochód został zaprojektowany i opracowany w fabryce w Martorell (Barcelona), ale jego produkcją zajmuje się rodzimy zakład Volkswagena w Wolfsburgu. Tarraco to trzeci SUV wprowadzony w ramach ofensywy produktowej Seata. Jest zarazem pierwszym modelem, który wprowadza nowy język stylistyczny do świata marki. Tarraco, jako bliźniaczy model Volkswagena Tiguana, znajduje się na szczycie rodziny SUV-ów Seata. Poniżej pozycjonowane są mniejsze modele: Seat Ateca i Seat Arona.
Samochód zbudowano na platformie MQB-A. Tarraco ma 473,5 cm długości i 166 cm wysokości. Opcjonalnie może być wyposażony w siedem miejsc. Również w opcji znajduje się adaptacyjne zawieszenie (DCC). Kierowca może wybrać jeden z dostępnych trybów jazdy lub skorzystać z automatycznego doboru przez system dostosowujący się do nawierzchni i stylu jazdy kierowcy.
Wszystkie silniki posiadają bezpośredni wtrysk paliwa, turbodoładowanie i system Start & Stop, oferując moc od 150 KM do 190 KM. W momencie uruchomienia produkcji (grudzień 2018) dostępne były dwa warianty benzynowe. Pierwszy to czterocylindrowy 1,5-litrowy silnik TSI o mocy 150 KM, połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów z napędem na przednią oś. Drugi z nich to silnik 2.0 o mocy 190 KM sprzężony z siedmiobiegową skrzynią DSG z napędem 4Drive. W ofercie są również dwa silniki 2.0 TDI o mocy 150 KM lub 190 KM. Wersja 150 KM dostępna jest z napędem na przednią oś, sześciobiegową skrzynią manualną lub z napędem 4Drive i siedmiobiegową DSG. Wersja o wyższej mocy oferowana jest wyłącznie w wariancie 4Drive/7-biegowa DSG.
Seat Tarraco może być wyposażony we wszystkie systemy wspomagania jazdy oferowane we współczesnych samochodach. Poza Lane Assist i Front Assist samochód zamówić można np. system wykrywania martwego pola, wykrywania znaków drogowych, asystenta jazdy w korku, aktywny tempomat, asystenta świateł i Emergency Assist. Inne dostępne systemy to obowiązkowy (wymagan homologacją europejską) Emergency Call, a także Pre-crash Assist i Rollover Detection. Opcjonalnie Tarraco może posiadać 10,25-calowy cyfrowego kokpit, zastępujący tradycyjne zegary. Dodatkowo na konsoli środkowej znajduje się dotykowy ekran o przekątnej 8 cali, służący do obsługi systemu infotainment. Tarraco jest pierwszym Seatem wyposażonym w funkcję kontroli gestami.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-09-04