Subaru Impreza I generacji cieszy się opinią samochodu wytrzymałego. Oczywiście z dużą ostrożnością trzeba podchodzić do najmocniejszych wersji GT, które mogą mieć za sobą brutalne traktowanie oraz wypadkową przeszłość. Jednak wersje wolnossące, które nie oferują sportowych osiągów, mogą cieszyć bezawaryjną eksploatacją. Serwisu wymaga zawieszenie (łączniki stabilizatora), części są stosunkowo drogie i trudno o zamienniki.
Auta zbudowane w oparciu o płytę podłogową oznaczoną symbolem GD produkowane były w latach 2001-2007 i stanowią obecnie najliczniejszą grupę Imprez na polskim rynku. Podobnie jak w przypadku pojazdów pierwszej generacji, dokładnego sprawdzenia wymagają mocniejsze odmiany WRX i WRX STI (sprzęgło, turbina, skrzynia biegów, zdarzają się też usterki silników). Zwłaszcza wersje pozbawione doładowania uznawane są za bezawaryjne. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że stały napęd 4x4 sprawia, że samochody zużywają sporo paliwa. Do najtańszych nie należą też części zamienne.
Typoszereg GH pojawił się w salonach w 2007 roku i przetrwał w ofercie japońskiej marki do roku 2013. Pod koniec rynkowej kariery samochody oferowane były wyłącznie w odmianie WRX. Auto nie zyskało dużej sympatii nabywców. Na polskim rynku, oprócz dyskusyjnej stylistyki, problemem były również zaporowe ceny. Po raz pierwszy pod maską Imprezy pojawił się turbodoładowany silnik wysokoprężny. Tak skonfigurowane auta w Polsce oferowane były wyłącznie w wersji hatchback. Ato cieszy się opinią trwałego, chociaż pojawiają się też narzekania na niski poziom wyposażenia i słabej jakości materiały wykończeniowe.
Piąta generacja Subaru Imprezy w specyfikacji na rynki Starego Kontynentu zadebiutowała we wrześniu 2017 roku.
Przypominamy, że samochód oferowany jest na rodzimym rynku od roku 2016. W lipcu 2017 firma zaprezentowała odmianę przygotowaną pod kątem klientów z USA.
W Europie kupić można wyłącznie pięciodrzwiowego hatchbacka. W ofercie jest skromne pięć kolorów. Dwie „perły”(biały i czerwony) i trzy „metaliki” (srebrny, niebieski i szary).
Co ciekawe, producent nie przewiduje montowania wysokoprężnych jednostek napędowych. Do wyboru są dwa, zbudowane w układzie boxer, silniki benzynowe: 1,6 l i 2,0 l. Słabszy motor ma wtrysk pośredni i rozwija moc 114 KM (przy 6200 obr./min.). Jednostka osiąga też maksymalny moment obrotowy 150 Nm (przy 3600 obr./min.).
Drugi z silników ma pojemność 2,0 l i bezpośredni wtrysk paliwa. Dzięki temu osiąga 156 KM (6000 obr./min.) i 196 Nm (4000 obr./min). Co ciekawe, napęd 4x4 Subaru’s Symmetrical All-wheel Drive, oferowany jest wyłącznie w mocniejszej odmianie! Podstawowa Impreza z silnikiem 1,6 l napędzana jest wyłącznie na przednie koła! Niezależnie od wersji standardem jest za to bezstopniowa przekładnia CVT.
Auto zachęcać ma kupujących bogatym wyposażeniem zwłaszcza z zakresu bezpieczeństwa. Lista obejmuje m.in. rozbudowany system Subaru EyeSight, w ramach którego otrzymujemy chociażby aktywny tempomat z funkcją awaryjnego hamowania czy układ trzymywania pasa ruchu. Bez żadnych dopłat otrzymamy też asystenta opuszczania miejsca postojowego tyłem SRVD, który wykrywa i ostrzega kierowcę przed niewidocznymi obiektami nadjeżdżającymi z boków pojazdu.